printlogo


۱۵ درصد از واحدهای صنفی مشهد فاقد پروانه کسب


​​​​​​​رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: در حال حاضر ۱۵درصد از واحدهای صنفی در مشهد پروانه کسب ندارند.
هادی مخملی افزود: هم اکنون ۱۲۶ هزار واحد صنفی در مشهد از مجموع واحدهای صنفی این شهر دارای پروانه کسب هستند و واحدهایی که پروانه کسب ندارند نیز در حال پیگیری برای صدور پروانه یا جابه‌جایی و نقل مکان هستند. منشأ بروز همه تخلفات صنفی در واحدهای صنفی بدون پروانه کسب است. بنابراین مهم‌ترین برنامه این اتاق، ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه در مشهد از طریق اتحادیه‌هاست.
به گزارش ایرنا، رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: همه برنامه‌هایی که در راستای پیشرفت و توسعه بازار از طریق واحدهای صنفی برای ارائه خدمات بهتر به مردم و مشتریان دنبال می‌شود، از طریق واحدهای صنفی پروانه‌دار زیر پوشش اتحادیه‌ها دنبال می‌شود.
مخملی ادامه داد: هیئت رئیسه جدید اتاق اصناف مشهد همه مسائل و مشکلات را پیگیری می‌کند و تشکیل کمیسیون‌ها را در اولویت قرار داده تا از این طریق بتوان توانمند شدن اتحادیه‌ها را به صورت علمی و از طریق قانونی انجام داد.
رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: یکی از مسائلی که اتاق اصناف به طور جد پیگیر بوده، افزایش ظرفیت‌ها از طریق ایجاد شهرک‌های صنفی است، به طوری که می‌توان از اتحادیه‌های موجود ۳۰ تا ۳۵ شهرک صنفی ایجاد کرد.