printlogo


امید مردم محروم و حاشیه‌نشین


حجت‌الاسلام محمدی با احیای مسجد حضرت رسول‌اکرم(ص) که پنج سال تعطیل بود و مرکزیت دادن به آن، فرصت اشتغال و تفریحات سالم را برای جوانان محله ایجاد کرده‌است؛ راه‌اندازی میز خدمت، ارائه خدمات مؤمنانه و مقابله با آسیب‌های اجتماعی از دیگر اقدامات وی است.
حجت‌الاسلام «عباس محمدی»، امام پایگاه فرهنگی اجتماعی منطقه حسین‌قصاب در شهرستان مسجد سلیمان از توابع استان خوزستان است. این امام محله در شرایطی فعالیت خود را آغاز کرد که پنج سالی بود مسجد حضرت رسول اکرم(ص) تعطیل شده بود و فعالیت نمی‌کرد. وی در این باره می‌گوید: پس از استقرار در مسجد به منظور راه‌اندازی و رونق دوباره آن، حلقه‌های اولیه را تشکیل دادیم و بین هیئت امنا و فعالان پایگاه بسیج روحیه اتحاد و برادری برقرار شد. علاوه بر این، از ریش‌سفیدان محله دعوت کردیم در برنامه‌های مسجد شرکت کنند و از این طریق فرصت حضور خانواده‌ها را در مسجد به وجود آوردیم.
حجت‌الاسلام محمدی با همراهی اهالی محله و خیران، ساخت زینبیه مسجد را که برای ۱۶سال رها شده بود، تکمیل کرده و دو باب مغازه را نیز با کمک بخش خصوصی و سازمان اوقاف به مرحله فعالیت و بازدهی رسانده که درآمد آن‌ها صرف امور مسجد می‌شود؛ طرحی که علاوه بر درآمدزایی برای مسجد، موجب اشتغال تعدادی از جوانان محله شده است.
راه‌اندازی برنامه و فعالیت‌های ورزشی و برگزاری کلاس‌های مختلف نیز سبب جذب تعداد زیادی از نوجوانان به مسجد حضرت رسول اکرم(ص) شده است. با توجه به محروم بودن منطقه‌ای که مسجد حضرت رسول اکرم(ص) در آن واقع شده، حجت‌الاسلام محمدی به انجام کمک‌های مؤمنانه نیز اهتمامی ویژه دارد؛ تهیه و توزیع کمک‌های معیشتی و آرد با کمک خیران و برخی نهادهای دولتی بین نیازمندان ازجمله خدمات مؤمنانه وی است؛ همچنین در طول دو سال گذشته با کمک خیران و همراهی اهالی مسجد، هشت باب خانه متعلق به محرومان را تعمیر کرده‌اند. راه‌اندازی میز خدمت و دعوت از مسئولان طرح دیگری است که در این مسجد و محله انجام می‌شود و برکات فراوانی داشته است؛ حجت‌الاسلام محمدی می‌گوید: پس از ۱۱سال، روشنایی سطح محله را اصلاح کردیم، آسفالت محله با پیگیری‌ها انجام و سطل زباله در کوچه‌ها جانمایی شد و در حال تأسیس پایگاه بسیج خواهران هستیم و برای رونق همه‌جانبه مسجد تلاش می‌کنیم. مبارزه با آسیب‌های اجتماعی نیز از دیگر فعالیت‌های این امام محله جهادی است.
وی برای پیشگیری از طلاق و عواقب سوء آن نیز برنامه‌های مشاوره دارد.