printlogo


هدف‌گذاری هزار و 200 تردد تجاری در مرز دوغارون
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در مذاکرات دوجانبه‌ای که با مسئولان ولایت هرات افغانستان صورت گرفته افزایش تردد تجاری روزانه در مرز اسلام قلعه - دوغارون به هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون، پیگیری می‌شود.


ابوالفضل چمندی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در حال حاضر تردد کامیون‌های صادراتی و ترانزیتی از گذرگاه مرزی یاد شده به ۸۰۰ دستگاه در روز رسیده و افزایش میزان ترددهای تجاری، یکی از محورهای اصلی مذاکرات در اجلاس یاد شده است. وی به اهمیت حضور والی هرات در جلسات کارشناسی این اجلاس اشاره و بیان کرد: تجارت ایران و افغانستان از زمان روی کار آمدن طالبان به شدت کاهش پیدا کرده بود و ما به واسطه مذاکرات دوجانبه و چندجانبه با افغانستان توانستیم این تجارت را افزایش دهیم تا کاهش تجارت ما جبران شود.
وی گفت: کاهش معطلی توقف کالاها و خودروها در گمرک دو کشور یکی از موضوعات بسیار مهمی است که سبب کاهش هزینه‌های صادرات می‌شود و بر همین اساس موافقت شد روزانه نمایندگان مشترکی برای تبادل نظر و کاهش مشکلات در محل گمرک دو طرف حضور داشته باشند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلات پیگیری شود.
چمندی افزود: افزایش ساعت فعالیت و همچنین فعال بودن مرز در روز جمعه برای بازگشت ناوگان ایرانی و افزوده شدن به چرخه حمل و نقل کشور نیز مورد توافق قرار گرفت.