printlogo


کاستاریکا؛ بازهم صعود از گروه مرگ


​​​​​​​در سال 2014 با تیم‌های انگلیس، اروگوئه و ایتالیا همگروه شدند. هر سه رقیبشان سابقه‌ قهرمانی در جام جهانی را داشتند و برای کسب یک افتخار دیگر به مسابقات آمده بودند. سه‌رنگ‌ها ولی پس از هشت سال، قرار بود چهارمین حضور خود را تجربه کنند. کسی برای شاگردان ناشناخته‌ خورخه لوئیز پینتوی کلمبیایی شانسی قائل نبود.
اما آن‌ها صدرنشین همان گروه ترسناک شدند و کاری کردند که هم ایتالیا و هم انگلیس در دور گروهی با مسابقات وداع کنند. کسب 7 امتیاز به کاستاریکا کمک کرد تا سرگروه شود و در دور بعدی به مصاف یونان برود. آن‌ها در ضربات پنالتی با درخشش کیلور ناواس از سد شاگردان فرناندو سانتوش گذشتند و حریف هلند شدند. تیم تحت هدایت فان‌خال برای گذر از سد سه‌رنگ‌ها تا ضربات پنالتی صبر کرد و تیم کرولِ تعویضی بود که شگفتی‌سازهای منطقه‌ کونکاکاف را از گردونه‌ مسابقات حذف کرد.
با این‌وجود بهترین نتیجه‌ تاریخ کاستاریکا بدست آمد. آن‌ها بهتر از تیم 1990 که تا یک‌هشتم نهایی بالا رفته بود، عمل کردند. در روسیه، کاستاریکا نتوانست درخشش چهار سال قبل را تکرار کند و در همان دور نخست با مسابقات وداع کرد.
حالا ولی بار دیگر آن‌ها با هدایت یک مربی کلمبیایی به نام لوئیز فرناندو سوارز وارد کارزار شده‌اند. آن‌ها یک مرتبه دیگر در گروهی حضور دارند که کسی شانسی برایشان قائل نیست. اما بدون شک کیلور ناواس، برایان روئیز و جوئل کمپل، ستاره‌های تیم 2014، در آخرین پرفورمنس خود در جام جهانی به دنبال شگفتی‌سازی دیگری هستند.