printlogo


ژاپن؛ فرمول عجیب سامورایی‌ها


​​​​​​​نگاهی گذرا به کارنامه‌ آن‌ها در تاریخ جام جهانی می‌اندازیم. در سال 1998 با سه شکست نزدیک راهی خانه شدند. چهار سال بعد به اتفاق کره‌‌جنوبی میزبانی را بدست آوردند و با 7 امتیاز از گروه خود صعود کردند اما به دست ترکیه‌ سنول گونش از مسابقات کنار رفتند. در جام 2006 تیم تحت هدایت زیکو نمایش خوبی نداشت و با یک مساوی و دو شکست، از دور گروهی کنار رفت.
سال 2010 ولی شاهد دومین صعود سامورایی‌ها از گروهشان بودیم. باخت در ضربات پنالتی مقابل پاراگوئه، آن‌ها را برای دومین بار در دور دوم با حذف مواجه کرد.آلبرتو زاکرونی نتوانست تیم یکدستی را در برزیل مهیای مسابقات کند. شاگردان او با یک امتیاز قعرنشین شدند و خیلی زود به خانه بازگشتند، اما چهار سال بعد مردان آکیرا نیشینو نمایشی فوق‌العاده داشتند. آن‌ها در مصاف با بلژیک مدعی با دو گل پیش افتادند اما بازگشت دراماتیک شیاطین سرخ اروپا ترمز سامورایی‌ها را یک مرتبه‌ دیگر در دور یک‌هشتم کشید و سبب شد نماینده‌ شایسته‌ آسیا در حذف از این مرحله هت‌تریک کند. دستیار نیشینو در سال 2018، همزمان سکاندار تیم امیدها و بزرگسالان ژاپن شد. او تیمی را در اختیار دارد که 13 بازیکنش در سطح اول فوتبال اروپا، خاصه در بوندس‌لیگا مشغول به بازی هستند و مهره‌های تأثیرگذاری برای باشگاه‌های خود به حساب می‌آیند.
آن‌ها براساس فرمولی عجیب از نخستین حضور خود تا به‌حال یک در میان از دور گروهی کنار رفته‌اند و به یک‌هشتم رسیده‌اند و حالا نوبت به حذف آن‌ها در مرحله‌ اول رسیده است!