printlogo


طارمی: لطفاً بیایید درباره‌ فوتبال حرف بزنیم


پایگاه خبری اس.وی.تی سوئد نوشت خبرنگار اعزامی این رسانه به رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ به سراغ مهدی طارمی، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران رفته و از او درباره نظرش در موضوع اتفاقات اخیر ایران پرسیده است.
«یوهان کوجوکاسلان» خبرنگار اس.وی.تی سوئد پس از مسابقه روز دوشنبه تیم ملی فوتبال ایران و انگلیس به سراغ مهدی طارمی رفت و از او پرسید: «آیا اتفاقات اخیر ایران بر تیم ملی فوتبال تأثیر گذاشته است؟»
که طارمی پاسخ داد: «بیایید لطفاً درباره فوتبال حرف بزنیم».
با وجود پاسخ صریح طارمی، این خبرنگار برای تأکید باردیگر همین پرسش را از طارمی پرسید که مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ افزود: «ما اینجاییم تا فوتبال بازی کنیم. بیایید درباره آن حرف بزنیم. همان‌طور که گفتم این (بازی انگلیس) یک بازی سخت برای ما بود».
مهدی طارمی در واکنش به پرسش یک خبرنگار خارجی دیگر هم  درباره وضعیت ایران، گفت: «نمی‌دانم چرا دائماً این سؤالات را از بازیکنان ایران می‌پرسید، اما درباره جنگ اوکراین هیچ سؤالی نمی‌کنید».
طارمی در پاسخ به این پرسش که شما ایرانی هستید نه اوکراینی و من می‌خواهم نظر شما را درباره ایران بدانم، گفت: «من فقط بازیکن فوتبال هستم و سیاست به من ربطی ندارد. نمی‌دانم شما دنبال چه چیزی هستید که این سؤال‌ها را تکرار می‌کنید!».