printlogo


جعفر قنادباشی در گفت‌وگو با قدس‌آنلاین:
دموکرات‌ها در ایجاد اغتشاشات تخصص دارند
جعفر قنادباشی، تحلیلگر ارشد مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با قدس در تحلیل حوادث اخیر و دست پیدا و پنهان غرب و برخی کشورهای منطقه در این رویدادها با اشاره به اینکه دموکرات‌ها در حوزه تجزیه‌طلبی و ایجاد اغتشاش تخصص دارند گفت: یکی از مهم‌ترین گزینه‌هایی که دنیای غرب برای مقابله با ایران به دنبال آن بود ایجاد اغتشاش‌های خیابانی و به خیابان آوردن مردم بود.


​​​​​​​وی با تأکید بر اینکه جنسیت اسم رمز آشوب در اغتشاش‌های اخیر برای به خیابان کشاندن قومیت‌ها بود که متأسفانه آن را به پایتخت هم کشاندند افزود: دموکرات‌ها در حوزه تجزیه‌طلبی و ایجاد اغتشاش، طرح‌هایی داشتند و در این زمینه تخصص دارند. این کارشناس ارشد مسائل سیاسی اضافه کرد: آمریکایی‌ها مدت‌هاست به این نتیجه رسیده‌اند که براندازی در ایران بسیار دشوار و پرهزینه‌ است. وی با بیان اینکه این صهیونیست‌ها بودند که با توجیهات و سفرهای متعدد مقامات خود به واشنگتن به آمریکایی‌ها این گونه القا می‌کنند که سیاست براندازی می‌تواند در مورد ایران موفق شود تصریح کرد: این به دلیل القائات صهیونیست‌ها بود که همچنان سیاست براندازی در دستور کار آمریکایی‌ها قرار دارد وگرنه همان طور که می‌دانید نه اروپا و نه آمریکایی‌ها به نفعشان نیست که روی این زمینه کار کنند زیرا هزینه می‌دهند و نتیجه نمی‌گیرند. 
وی اضافه کرد: نقش دیگری که صهیونیست‌ها دارند؛ ایفای نقش در طرح‌های جاسوسی و اطلاعاتی است که در آن نقاط ضعف ما را که غرب از طریق آن می‌تواند به ما ضربه بزند را به آن‌ها نشان می‌دهند و می‌گویند به عنوان مثال می‌توان روی این قشر کار کرد به خصوص اینکه نرم‌افزاری مثل واتس‌آپ متعلق به صهیونیست‌هاست و سرویس جاسوسی آن‌ها در فضای مجازی تحلیل بسیار خوبی از جامعه ایران و اقشار آسیب‌پذیر جامعه ایران دارند که آن را در اختیار سرویس‌های غربی قرار می‌دهند. وی در پایان گفت: سومین نقش صهیونیست‌ها این است که برای بزرگنمایی آنچه در ایران اتفاق می‌افتد همه رسانه‌ها را به کار می‌گیرند و کوشش می‌کنند سعودی‌ها را برای تأمین هزینه در این حوزه تشویق کنند تا بدین وسیله اغتشاش‌ها را تقویت کنند.