printlogo


دیدار تولیت آستان قدس رضوی با خانواده‌های دو دانشجوی بسیجی که در جریان اغتشاش‌های مشهدبه شهادت رسیدند
انتخاب درست و آگاهانه
به گزارش آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین احمد مروی شامگاه سه‌شنبه اول آذر ماه با حضور در منزل شهیدان رضازاده و زینال‌زاده، دو دانشجوی بسیجی که در اغتشاش‌های 26 آبان مشهد به شهادت رسیدند، ضمن دلجویی از خانواده آنان، یاد و خاطره این دو شهید گرانقدر را گرامی داشت.


از قافله شهدا عقب ماندیم

تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با خانواده شهید «حسین زینال‌زاده» ضمن عرض تبریک و تسلیت به خانواده این شهید، گفت: فرزند بزرگوار شما خودش این راه را به صورت آگاهانه انتخاب کرد و این گونه نبوده است که بر اساس تکلیفی اداری و سازمانی در این مسیر قدم گذاشته باشد، بلکه عمل به وظیفه و تکلیف دینی و انقلابی موجب شد به مقام رفیع شهادت نائل شود.
وی با اشاره به اجر و منزلت شهادت در راه حق، گفت: خداوند متعال، خود پاداش شهدا را می‌دهد و بنا بر وعده صادق الهی، صلوات و رحمت پروردگار شامل حالشان می‌شود. 
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مروی در این ارتباط به سنت الهی فانی بودن دنیا، اشاره کرد و ادامه داد: بی‌شک همه ما رفتنی هستیم اما این مهم است که چگونه با این دنیای فانی وداع کنیم؛ شهدا به واسطه انتخاب درست و آگاهانه‌شان، با افتخار از این دنیا می‌روند چنانچه این شهید عزیز نیز با شهادت، پاداش انتخاب آگاهانه‌اش را از خداوند متعال گرفته است.
وی تصریح کرد: اگرچه از دست دادن هر کدام از این جوانان باایمان و بااخلاص برای جامعه آسیب است، اما خوشا به حال کسانی که به درجات و مقاماتی که خداوند حکیم به آنان وعده داده نائل می‌شوند.
وی گفت: ما از قافله شهدا عقب ماندیم و در آن دنیا افسوس و حسرت می‌خوریم و باید همواره از خداوند متعال بخواهیم که شهدا ما را در آن دنیا مورد شفاعت خودشان قرار دهند.
تولیت آستان قدس رضوی در بخش پایانی سخنانش ضمن دلجویی از مادر بزرگوار و خانواده شهید «حسین زینال‌زاده» به مضمون حدیثی از پیامبر مکرم اسلام(ص) اشاره و عنوان کرد: مادرانی که داغ جوان ببینند و در برابر این مصیبت صبر پیشه کنند، خداوند متعال به عنوان پاداش و در عوض آن مصیبت، به آنان درود و رحمت و مغفرت و رضوان، مرحمت می‌فرماید.

باید به شما دستمریزاد گفت
تولیت آستان قدس رضوی همچنین در دیدار با خانواده معظم شهید دانیال رضازاده با اشاره به اهمیت تربیت صحیح و اینکه شهدا در دامان مادران پرورش می‌یابند، گفت: بهشت زیر پای مادران است و این تربیت و روش پرورشی مادر است که یک فرزند را بهشتی و یا جهنمی می‌کند.
تولیت آستان قدس رضوی خطاب به مادر بزرگوار این شهید گفت: حضرت قمر بنی هاشم(ع) تحت تربیت مادری همچون حضرت ام‌البنین(س) بود که در کربلا آن گونه درخشید؛ شما نیز این شهید عزیز را دلسوخته اسلام و انقلاب تربیت کردید و الحق که بایدبه شما دست مریزاد گفت.
وی ادامه داد: خوشحال باشید که نزد خداوند و حضرت اباعبدالله الحسین(ع) سربلند هستید؛ داغ فرزند سخت است اما شما سرمایه بزرگی را برای آن دنیا فرستادید،‌ قطعاً او به وقت لازم از شما دست‌گیری خواهد کرد. 
تولیت آستان قدس رضوی همچنین با ذکر دعا برای خانواده شهید دانیال رضازاده، خطاب به آنان گفت: شما یک فرزند داشتید و در واقع همه سرمایه خود را به محضر الهی هدیه کردید و به طور قطع، خداوند متعال به همان میزان نیز به شما پاداش و اجر اخروی عطا خواهد کرد.