printlogo


دست رد قطری‌ها به سینه رژیم صهیونیستی در ایام جام جهانی
اسرائیلی برو بیرون!
این روزها قطر به عنوان نخستین کشور مسلمان، میزبان مهم‌ترین رویداد ورزشی جهان است. بر این اساس در روزهای گذشته برخی تصمیمات خاص دوحه در نوع مواجهه با میهمانان خود از ممنوعیت واردات مشروبات الکلی گرفته تا منع حضور پرچم‌های همجنسگرایان مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. اما از همه جالب‌تر رویکرد مواجهه میزبان جام جهانی فوتبال با رژیم صهیونیستی است.


قطر پیشتر مخالفت خود را با همکاری شرکت‌های ارتباطات سیار رژیم صهیونیستی در جریان برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ اعلام کرد که منجر به شکایت رژیم صهیونیستی از این کشور به فیفا شد. شبکه «کان» اعلام کرد: حدود ۱۰ تا ۲۰ هزار اسرائیلی برای حضور در این مسابقات به قطر سفر خواهند کرد و آن‌ها مجبور خواهند شد سیم‌کارت‌های قطری خریداری کنند. مهم‌تر آنکه در جریان برگزاری مسابقات، دوحه با گشایش کنسولگری موقت رژیم صهیونیستی در خاکش نیز مخالفت کرده بود. از سوی دیگر، شاهد برگزاری تجمعات مختلفی در حمایت از فلسطین هستیم که با به اهتزاز درآوردن پرچم این کشور، حمایت خود را از این ملت مظلوم اعلام کردند. حمایت شهروندان قطری در مصاحبه نکردن با رسانه‌های صهیونیستی نیز توجه رسانه‌های جهانی را به سوی خود جلب کرد. فریادهای شهروندان قطری جلو خبرنگار رژیم صهیونیستی در دوحه که می‌گفتند «اسرائیلی برو بیرون» در شبکه‌های اجتماعی بازتاب فراوانی داشت.
پس موضع تند یائیر نتانیاهو، پسر بنیامین نتانیاهو علیه میزبان جام جهانی بی‌دلیلی نبود. وی در پیامی توییتری نوشت: «قطر نخستین حامی شماره یک تروریسم در جهان است. آن‌ها (قطری‌ها) برده دارند. آن‌ها زنان را سرکوب می‌کنند. آن‌ها همجنسبازان را اعدام می‌کنند. در آنجا پیروی کردن از یهودیت، مسیحیت یا هر مذهب دیگری غیر از اسلام، غیرقانونی است. این واقعیت که جام جهانی (فوتبال) دارد در اینجا برگزار می‌شود، شرم‌آور است. قطر را بایکوت (تحریم) کنید». البته باید یادآور شد قطر رویکرد دوگانه‌ای را در قبال رژیم صهیونیستی در پیش گرفته است. از یکسو روابط سردی را با این رژیم دارد و مانع گشایش کنسولگری در دوحه شده و از سوی دیگر در ایام جام‌جهانی اجازه پرواز مستقیم از تل‌آویو به فرودگاه‌های این کشور را داده است؛ ظاهراً در حال حاضر بین ۱۰ تا ۲۰ هزار اسرائیلی در کشور قطر حضور دارند.

خبرنگار: زینب اصغریان