printlogo


توضیحات ارجائی اعضای شورای شهر را قانع نکرد
با قانع نشدن اعضای شورای شهر مشهد از پاسخ‌های شهردار به تذکرات و پرسش‌هایشان، آن‌ها فرصت دارند طرح استیضاح شهردار را ارائه کنند.


دیروز در پنجاه‌ و نهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، عبدالله ارجائی، شهردار مشهد برای پاسخگویی به ۲۰ پرسش اعضای شورا که در جلسات قبلی شورا مطرح شده بود، حضور یافت. پس از پاسخ‌گویی شهردار، رأی‌گیری انجام شد که در نهایت از بین ۱۴ رأی، اعضای شورا با هشت رأی مخالف، چهار موافق و دو ممتنع از پاسخ شهردار قانع نشدند و حال فرصت دارند طرح استیضاح شهردار را ارائه کنند.
به گزارش ایسنا پس از رأی‌گیری، حسن موحدیان، رئیس شورای شهر مشهد گفت: پنج عضو یعنی یک‌سوم اعضای شورا فرصت دارند طرح استیضاح را امضا و ارائه کنند. تا زمانی که طرح استیضاح ارائه نشود، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.  عبدالله ارجائی در پاسخ به پرسش اول در خصوص اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در شهرداری عنوان کرد: روند انجام این تکلیف قانونی ۶مرحله‌ای است. البته اجرای این قانون دستورالعمل‌هایی نیاز دارد که ابلاغ نشده است، در نتیجه چالش‌هایی برای اجرای آن به وجود آمده است.
شهردار مشهد در پاسخ به پرسش دوم در خصوص انتصابات غیرکارشناسی تصریح کرد: بهتر بود مصداق مشخص می‌شد زیرا مقوله گسترده‌ای است. از ۷۴ انتصابی که شهردار انجام داده، ۸۵ درصد شرایط احراز را داشتند که در مدت مشابه دوره قبل این میزان ۶۰ درصد بوده است. تخصص‌گرایی دوره قبل 2/68 درصد اما در دوره جدید 3درصد بوده است. در سال‌های تحصیل پس از کارشناسی دوره قبل6/7 درصد و دوره جدید 6/31 درصد بوده است. در زمینه جوان‌گرایی میانگین سن مدیران دوره قبل ۴۶ و مدیران دوره جدید ۴۴سال است. انتصابات درون‌سازمانی در دوره قبل ۶۷ و در دوره جدید ۷۶درصد بوده است.