printlogo


تکذیب افزایش قیمت سیمان
روز گذشته نامه‌ای در فضای مجازی با مهر و امضای انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان منتشر شد که نشان می‌داد کارخانه‌های سیمان با توجه به افزایش بی‌رویه هزینه‌های تولید سیمان و جلوگیری از ورشکستگی درخواست‌های مکرر در خصوص منطقی کردن قیمت سیمان داشته‌اند که بر این اساس قیمت سیمان برای عرضه هفته آینده با افزایش حداقل 35درصدی همراه خواهد بود.


بر مبنای نامه‌ای که در فضای مجازی منتشر شده؛ تولیدکنندگان مجاز می‌شوند قیمت‌های جدید را در سامانه‌های فروش خود در هفته جاری اعمال کنند و همین موضوع بهانه‌ای شده تا برخی از فروشندگان سیمان اقدام به افزایش قیمت کنند در حالی که در این نامه صرفاً تقاضای این افزایش مطرح شده و متن آن حکایت از تصویب این درخواست ندارد.
با این‌حال تعدادی از شهروندان در تماس با روزنامه قدس از افزایش قیمت سیمان در مشهد خبر داده و مدعی شدند فروشندگان با استناد به همین نامه، هر پاکت سیمان را که تا اواخر هفته گذشته 38هزار تومان بوده با قیمت‌های بالاتری به فروش می‌رسانند. در این خصوص کارشناس مسئول نظارت بر کالا و خدمات سازمان صمت خراسان رضوی در گفت‌وگو با قدس با رد و تکذیب این مصوبه، هر گونه افزایش قیمت در نرخ سیمان را غیرقانونی دانست و گفت: بحث افزایش قیمت باید ابتدا در کمیسیون تنظیم بازار کشوری و در دفاتر تخصصی آن‌ها طرح شود و در صورت تصویب مجوز افزایش قیمت صادر شود.
ثبوتی با تأکید بر اینکه هر گونه افزایش قیمت باید از مبادی رسمی و وزارتخانه اعلام شود، عنوان کرد: تاکنون هیچ مجوزی از هیچ نهادی برای این افزایش قیمت داده نشده است.
وی افزود: از فردا (امروز) بحث‌های نظارتی را در شهر با تشکیل دو تیم بازرسی تشدید خواهیم کرد و با هر گونه تغییر نرخ در خصوص افزایش خودسرانه قیمت سیمان برخورد خواهیم کرد. 

خبرنگار: توحیدی