printlogo


وجود هزار مدرسه نیمه‌تمام در کشور


رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور از وجود هزار مدرسه نیمه‌تمام در سراسر ایران خبر داد و گفت: خیران سهم مشارکت خود را در این مدرسه‌ها پرداخت کرده‌اند؛ اما دولت باید به تعهدات خود عمل کند.
ناصر قفلی، سه‌شنبه شب ۲۴ آبان در بیست و چهارمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان، برای اینکه خیران همیشه  پای کار بوده‌اند، اظهار کرد: وقتی مدرسه‌ای نیمه‌تمام باقی می‌ماند، موجب دلسردی خیران مدرسه‌ساز می‌شود.
به گزارش ایسنا، وی ضمن اینکه از استاندار خراسان جنوبی خواست تحقق این تعهدات پیگیری شود، ادامه داد: می‌توان از محل فروش املاک مازاد دولتی نیز این اعتبار را برای استان جذب کرد.
قفلی با اشاره به اینکه حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل مدرسه‌های نیمه‌تمام کشور نیاز است، تصریح کرد: خیران مدرسه‌ساز پای کار هستند؛ اما باید دولت نیز سهم خود را برای تکمیل به موقع پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی پرداخت کند. در شرایط فعلی به دلیل محقق نشدن سهم دولت، بسیاری از مدرسه‌ها نیمه‌تمام است که موجب دلسردی خیران می‌شود.
وی همچنین از وجود ۴۰ هزار خیر مدرسه‌ساز در کشور خبر داد و یادآور شد: خراسان جنوبی نمونه‌ای از مجامع خیرین مدرسه‌ساز است که همه یکدل هستند.