printlogo


ایران با یک غیربومی در جام‌جهانی قطر 


در میان تیم‌هایی که بیشترین بازیکن غیربومی را با خود به قطر برده‌اند، نام کشورهای آفریقایی بیشتر به چشم می‌خورد. مراکش با 14 بازیکنی که محل تولد آن‌ها کشوری به غیر از مراکش است، بیشترین تعداد بازیکن غیربومی را در میان 32 تیم حاضر در جام جهانی دارد. در میان بازیکنان این تیم، نفراتی از کشورهای کانادا، اسپانیا، فرانسه، هلند، بلژیک و ایتالیا دیده می‌شود. با دو بازیکن کمتر (12 غیربومی) تونس در مکان دوم این دسته‌بندی حضور دارد و جز دو بازیکن آلمانی و دانمارکی، 10 بازیکن غیربومی باقیمانده این تیم همگی متولد آلمان هستند. سنگال نیز همین تعداد بازیکنان غیربومی دارد که 9 نفر از آن‌ها ملیت فرانسوی دارند.
سامان قدوس در سال 2017 توسط کارلوس کی‌روش به تیم ملی ایران دعوت شد. او این تصمیم را با وجود دعوت به تیم ملی سوئد پذیرفت و در دوره قبلی جام جهانی نیز عضو تیم ملی بود. قدوس از پدر و مادری اهل اهواز و در کشور سوئد (شهر مالمو) به دنیا آمد. او فوتبال خود را در همین کشور آغاز و پس از درخشش در تیم‌های باشگاهی سوئد به تیم ملی این کشور نیز فراخوانده شد. سامان پس از انجام یک بازی دوستانه برای سوئد، سرانجام ترجیح داد ایران را به عنوان تیم ملی خود انتخاب کند. او اینک یکی از 135 بازیکن جام جهانی 2022 است که محل تولد و تیم ملی متفاوتی دارد.
این دسته بندی را با تعداد بازیکن در داخل پرانتز مشاهده کنید:
مراکش (14 بازیکن)/تونس (12 بازیکن)/ سنگال (12 بازیکن)/قطر (10 بازیکن)/ولز (10 بازیکن)/استرالیا (9 بازیکن)کامرون (9 بازیکن)/غنا (8 بازیکن)/کانادا (7 بازیکن)کرواسی (7 بازیکن)/ پرتغال (7 بازیکن)/  آمریکا (5 بازیکن)/صربستان (4 بازیکن)/فرانسه (3 بازیکن)/  سوئیس (3 بازیکن)/لهستان (2 بازیکن)/  اسپانیا (2 بازیکن)/آلمان (2 بازیکن)/اکوادور (2 بازیکن)