printlogo


رونمایی رسمی از عضو جدید کادر فنی
مربی سابق لسترسیتی در تیم ملی
کارلوس کی‌روش پیش از آنکه با بازگشت دوباره مارکار آقاجانیان به کادرفنی تیم ملی موافقت کند، مجوز حضور یک چهره ناشناخته را در تمرینات تیم ملی صادر کرد که حضور او در تمرینات با پرسش خبرنگاران همراه شده بود، اما جزئیات بیشتری درباره دستیار جدید کی‌روش اعلام نمی‌شد تا نام او به بیرون درز پیدا نکند، آن‌هم چون کارلوس کی‌روش در تمرین تیم ملی دستیارش را با نام «برونو» صدا می‌زد.


مربی جدید تیم ملی فوتبال ایران اما رزومه پربار و نسبتاً موفقی دارد و برخلاف تصورات، یک چهره باتجربه است. «برونو فلیکس متئوس اولیویرا» نام کامل دستیار جدید کارلوس کی‌روش است، مربی پرتغالی و 44 ساله که کار خود در عرصه مربیگری را در لیگ انگلستان و در تیم کویینزپارک رنجرز آغاز کرد و رفته‌رفته توانست جایگاه خود در لیگ انگلستان را بهبود بخشد و در ادامه مسیر سابقه مربیگری در تیم سوانسی و البته لسترسیتی را در کارنامه‌اش دارد.

همکاری ویژه با «پائولو سوزا»
سرمربی پرتغالی نام‌آشنا که سابقه هدایت تیم فیورنتینا را در کارنامه خود دارد و در دوران بازی هم در تیم‌هایی چون اینترمیلان، یوونتوس و دورتموند حضور داشته، همراه همیشگی مربی جدید تیم ملی ایران در سالیان اخیر بوده است. برونو در تیم کویینزپارک رنجرز دستیار سوزا بود و سپس  این همکاری در تیم‌های سوانسی و لسترسیتی ادامه پیدا کرد.

مربی نام‌آشنا و باتجربه در آسیا
برونو فلیکس متئوس اولیویرا سابقه مربیگری در فوتبال آسیا را هم دارد. او پس از قطع همکاری‌اش با تیم لسترسیتی، حضوری کوتاه‌مدت در لیگ چین داشت و در تیم گوانگژو رنه به عنوان مربی فعالیت کرد و بعد از آن به تیم لخویای قطر رفت و در این تیم به عنوان مربی کار خود را دنبال نمود. جمال بلماضی، نبیل معلول و روی فاریا سرمربیان نام‌آشنایی هستند که از برونو در کادرفنی خود استفاده کرده و با این مربی پرتغالی سابقه همکاری دارند. کسی که پس از تغییر و تحولات رخ داده در تیم لخویای قطر، در این تیم قطری باقی ماند و کار خود را ادامه داد.
کارلوس کی‌روش با توجه به شناخت ویژه دستیار جدیدش از فوتبال انگلستان، او را مأمور آنالیز حریف اول تیم ملی در جام جهانی 2022 قطر کرده و باید دید این مربی پرتغالی در نقش آنالیزور چه عملکردی خواهد داشت و آیا می‌تواند به موفقیت تیم ملی ایران برابر انگلستان در جام جهانی کمک کند یا خیر؟