printlogo


اسناد جدیدی از طرح بن‌سلمان برای کشیدن جنگ به داخل ایران منتشر شد
مثلث فتنه به دنبال آشوب
در روزهای اخیر باز هم شاهد ردپای عربستان سعودی در عملیات‌های تروریستی و به اغتشاش کشاندن مطالبه ملت بودیم. در اسناد منتشر شده از سوی روزنامه الاخبار لبنان که روز گذشته منتشر شده، ثابت می‌شود امارات، عربستان و آمریکا چگونه از سال 2016 روی جوانان تمرکز کرده‌اند تا به باور خود بتوانند جنگ را به داخل ایران بکشانند.


​​​​​​​این گزارش نشان می‌دهد همکاری سه‌جانبه‌ای بین اضلاع یک مثلث سعودی-آمریکایی-اماراتی برای فروپاشی ایران شکل گرفته است که در نهایت منجر به ارائه یک طرح برای خروج دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا از برجام شده است. در این طرح ریاض متعهد شده کمبود نفت ایران که معلول تحریم‌هاست  را جبران کند. اطلاعات بدست آمده نشان می‌دهد عربستان به عنوان یکی از بازیگران اصلی طرح آشوبگرانه مذکور علیه ایران، در تاریخ 30 نوامبر 2018 در نشست گروه 20، مجموعه‌ای از اقدامات برای همگام شدن با راهبرد رسانه‌ای موسوم به «طرح تضعیف ایران از درون» را با هیئت آمریکایی در میان گذاشته است. در سند شماره 5 آمده؛ ریاض به آمریکایی‌ها قول داده پس از اعمال تحریم‌ها علیه ایران، مقادیر نفت ایران را جبران کرده تا به مشتریان نفت ایران در این زمینه تضمین دهد و به این ترتیب روند ضربه زدن به ایران و اقتصاد آن تسهیل شود. تلاش‌های عربستان که در چهار ماه نفت خود را دو برابر کرد، منجر به کاهش قیمت سوخت در آمریکا شد و سعودی‌ها آن را یک دستاورد بزرگ برای دولت ترامپ می‌دانستند. شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی مهم‌ترین بازوی اجرایی این طرح‌ها محسوب می‌شوند. طرح‌هایی که قصد داشتند به فرهنگ اسلامی آسیب برسانند شامل موارد زیر است.  طرح نخست که در آن با اشاره به پورتال «ایرانیان هاب» و وبسایت 
«iranianshub.com» و شبکه‌های آنلاین، تأکید شده آموزش در جامعه ایران بسیار ارزشمند بوده و جوانان ایران آرزو دارند آخرین ابزارهای فناوری را در اختیار داشته باشند. بر اساس این طرح، پلتفرم مذکور می‌تواند با شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام، یوتیوب، آپارات، فیس‌نامیا و همچنین با تبلیغات موتورهای جست‌وجو مرتبط باشد که به جلب توجه و افزایش شانس انتشار آن در بین ایرانیان کمک می‌کند. 
کمپین آنلاین «تصور کن اینجا ایران است»: در این طرح شخصیت‌های مشهور مانند هنرمندان شروع به تبلیغ روش‌های تغییر فرهنگ جامعه ایران می‌کنند.در این کمپین از کاربران ایرانی خواسته می‌شود داستان‌ها و نظرات خود درباره مشکلات کشور را با استفاده از حس طنز و کنایه در پلتفرم‌های فیس‌بوک، اینستاگرام و یوتیوب مطرح کنند. 
کمپین «فکر کن-بپذیر-تغییر کن»: هدف از این طرح به چالش کشیدن اصول فرهنگی ایران و تحریک جوانان ایرانی برای مبارزه با فرهنگ این کشور و تبلیغ زندگی مرفه اینفلوئنسرهای ایرانی مقیم خارج از طریق رسانه‌های اجتماعی است. درنتیجه این طرح، آنچه مورد هجوم قرار گرفته است ابتدا اقتصاد ایران، سپس فرهنگ و جامعه و به تبع آن امنیت کشورمان مورد تهدید قرار می‌گیرد، این موجب افزایش سود صادرات نفتی عربستان، افزایش روابط خارجی امارات با جامعه بین الملل و حذف مانع‌زدایی حضور ایران در برابر آمریکا در منطقه می‌شود.

خبرنگار: محمدسجاد کاشانی