printlogo


تبیین تأثیر هجرت امام رضا(ع) بر ترویج دانش و کتاب در جهان اسلام


​​​​​​​سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با همکاری کتابخانه تخصصی امام رضا(ع) در هفته کتاب و کتاب‌خوانی، نشست تخصصی «تأثیر هجرت امام رضا(ع) بر ترویج دانش و کتاب در جهان اسلام» را در تالار کنفرانس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار کرد. 
به گزارش آستان‌نیوز، محمدهادی زاهدی در این نشست گفت: تمامی دانش‌ها در زمینه آفریدگان خدا و قدرتی که خداوند به هستی بخشیده می‌اندیشند و حتی مادی‌گرایان در تلاش برای توسعه فهم انسان از قدرت الهی هستند. 
وی ادامه داد: هر کتابی که مبتنی بر عقل و علم باشد و انسان را یک قدم جلو ببرد مقدس است، اما مقدس نه از این باب که دیگر چون و چرایی در آن نیست. 
زاهدی اظهار کرد: تمدن ایران از تمدن هند، یونان و بین‌النهرین بهره گرفته اما این تمدن حاصل جمع آن‌ها نیست بلکه پرورش یافته تمامی آن‌هاست. 
مدیر مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی به امامت رسیدن امام رضا(ع) را در لحظه حساس تاریخ برای تعاملات فرهنگی عنوان کرد و افزود: تصحیح باورها، تبیین مسیر و نشان دادن راه‌ها، سازماندهی علویان در مسیر فرهنگ و مبارزه با تفکر غالیان از جمله اقدام‌های ایشان بود که نقطه عطفی را در جهان اسلام ایجاد کرد، همچنین حضور امام رضا(ع) در مناظرات پژواک گسترده‌ای در جهان پیدا کرد.