printlogo


رئیس جمهور در آیین پاسداشت روز کتاب،کتاب‌خوانی و کتابدار مطرح کرد
نشاط اجتماعی در گرو توجه به کتاب و کتاب‌خوانی


​​​​​​​رئیس جمهور صبح روز گذشته در آیین ملی بزرگداشت روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار که در تالار وحدت برگزار شد، با اشاره به آیه شریفه «نون و القلم و مایسطرون» اظهار کرد: آنجا که کتاب‌داری با علم و دانش همراه بوده، این ذخایر ارزشمند با موفقیت به نسل‌های بعدی منتقل شده، مانند کتابخانه آستان قدس رضوی و کتابخانه آیت‌الله مرعشی در قم که گنجینه‌هایی بزرگ و ارزشمند از آثار مکتوب پیشوایان، علما و اندیشمندان گذشته است.
 دکتر رئیسی حمایت از کتابداران به عنوان حافظان ذخایر ارزشمند علمی، فرهنگی و دینی کشور را که عمدتاً از قشر بانوان هستند، مورد تأکید قرار داد و گفت: دولت وظیفه دارد از این سرمایه‌های گرانسنگ که بی‌نام و نشان از ذخایر ارزشمند کشور حراست می‌کنند، حمایت و مشکلات آن‌ها را بررسی و مرتفع 
کند. 
وی افزود: نشاط اجتماعی، امید به زندگی و ایجاد شادمانی به‌ویژه در نسل جوان در گرو توجه به کتاب و کتاب‌خوانی است که همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده و ایشان در سلوک و رفتار نیز این‌گونه بوده‌اند. امروز کتاب‌خوانی برای جامعه ما از ضرورت‌های جدی است و باید به صورت روزانه برای آن برنامه‌ریزی کرد تا نوجوانان و جوانان ما با کتاب انس بیشتری پیدا کنند. 

جاهلیت مدرن به دنبال جلوگیری از آگاهی جوامع
رئیس جمهور با اشاره به تأثیر قابل توجه کتاب و کتاب‌خوانی در گره‌گشایی از شبهات ذهنی نسل جوان، افزود: دشمنان در گذشته پس از حمله به هر کشوری اول کتابخانه‌های آن را به آتش می‌کشیدند تا جهل را در آن کشور توسعه دهند. امروز نیز جاهلیت مدرن با ابزار امپراتوری رسانه، علم و فناوری و قدرتی که در اختیار دارد به دنبال حاکمیت جهل و نادانی بر جوامع است؛ چرا که می‌داند جامعه آگاه زیر بار سلطه نمی‌رود. 
دکتر رئیسی ایجاد فتنه‌ها و آشوب‌ها از جمله اغتشاشات اخیر در کشور را در راستای نیات پلید نظام سلطه برای تسلط دوباره بر کشور و مردم ما دانست و گفت: ملت زنده، پویا و اهل دانش در سال ۵۷ یک بار سلطه‌گران را از این کشور بیرون راند و دیگر اجازه نخواهد داد، آن‌ها بر این کشور مسلط شوند.