printlogo


مراسم ترحیم حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی در حرم مطهر رضوی برگزار شد
روحانی  انقلابی و مردمدار
مراسم ترحیم حجت‌الاسلام والمسلمین سید جعفر طباطبایی، از اساتید حوزه علمیه خراسان و امام جماعت حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) با حضور تولیت آستان قدس رضوی در بارگاه قدس رضوی برگزار شد.


به گزارش آستان نیوز، مراسم ترحیم حجت‌الاسلام والمسلمین سید جعفر طباطبایی، از اساتید اخلاق حوزه علمیه خراسان صبح دیروز با حضور آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در استان، حجت‌الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی، آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و اقشار مختلف مردم ولایتمدار مشهد مقدس در مسجد گوهرشاد حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد. تولیت آستان قدس رضوی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران به بیان بخشی از ویژگی‌های این عالم پارسا پرداخت و ابراز کرد: این عالم انقلابی از فضائل معنوی بسیاری برخوردار بود که این فضائل در دوران حیاتشان پنهان ماند. وی تصریح کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی یک روحانی برجسته، دلسوز، مردمی، متعهد، انقلابی، اجتماعی و در میان مردم بود؛ این عالم جلیل‌القدر با کسب فیض از بارگاه مقدس حضرت ثامن‌الائمه(ع) عمر پربرکت خود را صرف تبیین و ترویج آموزه‌های اسلام و معارف ائمه اطهار(ع) کرد و برکات و خدمات علمی فراوانی برای حوزه و مردم مشهد داشت. حجت‌الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به تلاش‌های این روحانی با اخلاص برای تربیت نفوس و هدایت انسان‌ها، تصریح کرد: شاید خانه‌ای در مشهد نباشد که بیت شریف و منیع طباطبایی را نشناسد و حجت‌الاسلام والمسلمین سید جعفر طباطبایی، بزرگ این بیت بود که درگذشت ایشان ثلمه‌ای برای جامعه روحانیت و حوزه علمیه مشهد است. تولیت آستان قدس رضوی گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی یک روحانی دلسوز، بی‌آلایش و مردمدار بود که از تمام خصوصیاتی که یک روحانی خادم دین و امام زمان(عج) باید داشته باشد، برخوردار بود.
 شایان ذکر است، حجت‌الاسلام حاج سید جعفر طباطبایی شیرازی، از خطبای حوزه علمیه مشهد، روز چهارشنبه 18 آبان دعوت حق را لبیک گفت.   این خطیب توانا سال ۱۳۱۷ در رفسنجان متولد شد و از سن ۱۲سالگی برای فراگیری علوم دینی راهی حوزه علمیه مشهد شد، پس از آن برای ادامه تحصیل علوم دینی، ابتدا به قم و سپس به نجف اشرف عزیمت کرد. وی بیش از ۶۵ سال به تحصیل و تذهیب و تدریس مبادرت ورزید.  مرحوم طباطبایی، از شاگردان مرحوم آیت‌الله حاج شیخ هاشم و آیت‌الله حاج شیخ مجتبی قزوینی و در دوران پربرکت زندگی خویش در وعظ و مجالس اهل بیت(ع) و بیان معارف ایشان بسیار کوشا بود.