printlogo


5 هزار و 960 خانه خالی مشمول پرداخت مالیات
مؤمنیان، مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی از وجود ۵هزار و ۹۶۰ خانه خالی در این استان خبر داد و گفت: مجموع مالیات تشخیصی برای این تعداد که متعلق به ۴هزار و ۹۷۹ نفر است، ۷۹ میلیارد تومان است.


احمد مدبرنیا درباره اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی در خراسان رضوی اظهار کرد: نخستین آماری که اداره کل راه و شهرسازی در ابتدای سال به ما اعلام کرد ۶ هزار و ۴۶۷ خانه خالی بود که پس از ثبت اعتراضات توسط مالکان و اصلاحات مربوط، در مهر ماه آمار اعلامی به ۵ هزار و ۹۶۰ مورد رسید. مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی با بیان اینکه این تعداد خانه متعلق به ۴هزار و ۹۷۹ نفر است، تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد این آمار مربوط به شهر مشهد است.
وی با اشاره به شناسایی ۵۱۵ هزار و ۵۰۰ خانه خالی در کل کشور، افزود: پراکندگی خانه‌های خالی مشهد در همه نقاط شهر وجود دارد و این‌طور نیست که اعلام کنیم فراوانی خانه‌های خالی در منطقه خاصی بیشتر است.
مدبرنیا گفت: به مجموع خانه‌های خالی در خراسان رضوی (5 هزار و ۹۶۰ مورد) مبلغ ۷۹میلیارد تومان مالیات تعلق می‌گیرد. تاکنون تنها هفت مورد پرداخت انجام داده‌اند که در مجموع مبلغ آن ۲۸میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. با توجه به اینکه آمار اصلاحی به تازگی(در مهر ماه) به ما اعلام شده برگه‌های تشخیص مالیات را به مؤدیان اعلام می‌کنیم و در صورتی که توجه نکردند، مرحله بعد عملیات اجرایی صورت می‌گیرد.