printlogo


اجرای طرح جذب وقف علمی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی از اجرای طرح جذب وقف علمی در حوزه‌های پژوهش و نشر آثار در این دانشگاه خبر داد.


​​​​​​​به گزارش آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علی خیاط در آغاز هفته کتاب و کتاب‌خوانی، ضمن تشریح فعالیت‌های این دانشگاه به طرح «نذر کتاب» و تشکیل کمیته‌ای علمی در این خصوص اشاره کرد.
وی ابراز کرد: طرح «نذر کتاب» از سال گذشته در راستای جذب وقف علمی اجرا شد که در همین راستا در حوزه‌های پژوهشی و نشر آثار، موقوفاتی صورت گرفت و بر همین اساس تخفیفاتی در کتاب‌فروشی‌های دانشگاه در حال انجام است که رضایت زائران و مخاطبان کتاب‌دوست را به همراه داشته است.
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی تصریح کرد: از سال گذشته چاپ پایان‌‌نامه و رساله‌ها را در دستور کار قرار دادیم و در همین راستا 20 رساله در حوزه تفسیر حضرت رضا(ع) آماده شده است که در آینده‌ای نزدیک در هشت جلد و 4 هزار صفحه به چاپ می‌رسد.
وی اظهار کرد: با توجه به نیاز علاقه‌مندان و ارادتمندان حرم علی بن موسی الرضا(ع) در دیگر کشورها کتابچه‌ای با محوریت ارزش‌های انسانی برگرفته از سخنان و رهنمودهای حضرت رضا(ع) به زودی منتشر و در اختیار جامعه هدف قرار خواهد گرفت.
خیاط ادامه داد: کتاب «شهدای دانشگاه» نیز با همکاری مؤسسه چاپ و انتشارات به‌نشر در 17 جلد تهیه و تدوین شده که 6 جلد از آن منتشر شده و 11 جلد دیگر آن در دست چاپ است.
وی همچنین تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون 11 عنوان اثر از سوی انتشارات دانشگاه علوم اسلامی رضوی به زیور چاپ آراسته شده است که تا پایان سال جاری 17 اثر دیگر نیز منتشر و در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.