printlogo


تراکم تشویقی دولت برای نوسازی واحد‌های فرسوده
معاون وزیر راه‌وشهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از تراکم تشویقی با کاربری غیرمسکونی به عنوان بسته حمایتی جدید دولت برای بازسازی بافت‌های فرسوده خبر داد.


آئینی در بازدید از بافت‌های فرسوده شهر قاین گفت: در محدوده‌های مصوب بافت‌های فرسوده، شهرداری‌ها موظف هستند دست‌کم ۵۰درصد در عوارض پروانه و تراکم ساخت تخفیف بدهند و انتظار می‌رود تا ۱۰۰درصد تخفیف دهند.
او افزود: تسهیلات بانکی نیز برای این‌کار فراهم شده و افراد ساکن در محدوده‌های بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری می‌توانند حداقل ۳۵۰میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قیمت دریافت کنند.
آئینی با اشاره به مصوبه تشویقی شورای عالی شهرسازی و معماری کشور که به‌تازگی اعلام شده است، بیان کرد: مردم در صورت بازسازی مسکن‌های واقع در بافت فرسوده می‌توانند با شرایطی، یک یا دو طبقه تراکم تشویقی با کاربری غیرمسکونی (تجاری، اداری و خدماتی) داشته باشند.
معاون وزیر راه‌وشهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران همچنین از تسهیلات در حوزه توده‌گذاری خبر داد و گفت: تسهیلاتی در حوزه توده‌گذاری و پارکینگ دیده شده است که فضای مساعد برای سرمایه‌گذاری دارای توجیه اقتصادی لازم را فراهم می‌کند.