printlogo


قول سرمربی تیم والیبال نیان الکترونیک به هواداران
هرچه در توان داریم برای والیبال شهرمان می‌گذاریم
سی‌و‌ششمین دوره رقابت‌های والیبال باشگاه‌های کشور یا همان لیگ برتر، ششم مهر آغاز شد. لیگی که 14تیم در آن حضور دارند و یکی از آن‌ها نیان الکترونیک خراسان است. نیان الکترونیک پس از چند سال غیبت نمایندگان خراسانی در بین برترین‌های والیبال کشور، جواز حضورش در لیگ سی و ششم صادر شد تا چشم‌انتظاری علاقه‌مندان به والیبال در استان به پایان برسد. هرچند این اتفاق خیلی دیر افتاد و پس از وقت‌کشی‌هایی که گزینه اولیه حامی مالی نماینده خراسان رضوی در لیگ برتر داشت، شکل‌گیری نیان الکترونیک حتی از دقیقه 90هم گذشت و تقریباً در لحظات آخر نهایی شد.


شرایط خاص شروع لیگ با نیان الکترونیک
با این شرایط نیان الکترونیک خراسان با هدایت حامد صمدی رقابت‌های لیگ برتر را آغاز کرد؛ مربی جوانی که معرف علاقه‌مندان به والیبال استان و کشور است. تیم والیبال نیان‌الکترونیک در حالی هفته نخست در گرگان رو‌در‌‌روی پاس مدعی قرار گرفت که تیم به طور کامل شکل نگرفته بود و حتی بازیکنان زمان کافی برای چند جلسه تمرین نداشتند چه برسد به بندسازی و مرور تاکتیک. 
هفته اول، دوم، سوم و چهارم لیگ با چهار باخت پیاپی نیانی‌ها سپری شد و مسائل پیش‌فصل لیگ در شکل‌گیری این باخت چهارگانه بی‌تأثیر نبود. بازیکنان هم به لحاظ بدنی و تاکتیکی و البته هماهنگی، نقص‌های زیادی داشتند که به مرور زمان این نقایص کمتر و کمتر شد تا اینکه در هفته پنجم، نخستین پیروزی شاگردان حامد صمدی برابر گیتی‌پسند اصفهان بدست آمد. بردی که سخت به آن نیاز داشتند تا دست‌کم شرایط روحی و روانی‌شان ترمیم شود. همین اتفاق هم افتاد. پیروزی‌هایی که در هفته‌های ششم، هفتم و هشتم برای نیان الکترونیک خراسان رقم خورد (یکی از این بردها البته پیروزی فنی برابر مس رفسنجان بود) گواه این ادعاست. هرچند برخی از حریفان چهار  هفته اخیر نیان در قیاس با پاس و هورسان که در هفته‌های ابتدایی، نیان با آن‌ها مسابقه داده چندان حرفی برای گفتن ندارند؛ اما روند بازی‌های نماینده خراسان رضوی در لیگ برتر والیبال را که مرور کنیم، دیگر از ناهماهنگی‌های متعدد، پایین بودن سطح آمادگی جسمانی بازیکنان و بی‌انگیزگی ابتدای فصل خبری نیست و هواداران خراسانی و مشهدی والیبال پس از سال‌ها از دیدن والیبالی روان و چشمنواز لذت می‌برند.
بعد از هشت هفته که از رقابت‌های لیگ گذشته است، اکنون هم بازیکنان روند رو به رشدی دارند و به آمادگی و هماهنگی خوبی رسیده‌اند و هم کادر فنی نیان الکترونیک شناخت بهتری از تیم تحت هدایتش بدست آورده است.

دلمان روشن بود شرایط عوض می‌شود
حامد صمدی، سرمربی تیم والیبال نیان الکترونیک خراسان نیز با اشاره به آنچه که ابتدای فصل بر تیمش گذشته بود، به قدس می‌گوید: تیمی که در وقت‌های اضافه شکل بگیرد و برای تمرین و بدنسازی فرصت نداشته باشد، حتی تعداد بازیکن‌هایی را که می‌تواند در این زمان بگیرد محدود باشد، چندان توقعی نمی‌‌توان از آن داشت. همین که پس از سال‌ها خراسان در لیگ نماینده‌ای دارد و اسم والیبال استان بر سر زبان‌ها افتاده، کار بزرگی است که با حمایت حامی مالی خوب و حرفه‌ای تیم تا امروز شاهد آن هستیم. 
صمدی افزود: در مورد نتایج بدست آمده هم باید گفت شرایط ما در شروع لیگ خیلی خاص بود و تنها حرفمان این بود که قول دادیم امتیاز لیگ برتری نماینده استان حفظ شود.
سرمربی تیم والیبال نیان الکترونیک در پاسخ به این پرسش که چه شد پس از چهار باخت متوالی، ورق برگشت و به چهار برد پیاپی دست یافتید، گفت: گرچه چهار باخت متوالی ابتدای فصل برای ما سنگین بود؛ اما دلمان روشن بود که شرایط عوض می‌شود. پس از بازی‌ها معتقد بودم باید پای این تیم صبر پیشه کرد و خدا را شکر پس از بازی با گیتی‌پسند این‌گونه شد و همان‌طور که چهار باخت پیاپی دادیم، چهار برد متوالی هم برای نیان الکترونیک ثبت شد. اگر در شروع شکل‌گیری، تیم ما جلوتر می‌افتاد بی‌شک شرایطمان از اینکه هستیم، می‌توانست بهتر باشد.

قول سرمربی به هواداران
صمدی همچنین در خصوص سه بازی پیش روی نیان الکترونیک که در هفته‌های نهم، دهم و یازدهم برابر سیرجان، پیکان و شهداب برگزار خواهد شد و درباره مشخص شدن جایگاه واقعی نماینده خراسان رضوی لیگ اظهار کرد: شرایط تیم همان‌طور که می‌دانید شرایط رو به جلو و خوبی است. تنها نگرانی که به وجود آمده، مصدومیت میربابک موسوی، دریافت‌کننده قدرتی تیم است که می‌بایست برای پرکردن جای خالی این بازیکن خیلی با برنامه و احتیاط پیش برویم. به ویژه برای سه بازی که در پیش داریم؛ اما با انگیزه‌ای که بازیکنان تیم دارند سعی می‌کنیم در بازی برابر سیرجان دست پر برگردیم. برای بازی با پیکان در خانه به حمایت و همراهی هواداران امید زیادی داریم تا با روحیه قوی مقابل شهداب در بازی سوم صف‌آرایی کنیم.
سرمربی تیم والیبال نیان الکترونیک درخصوص پیش‌بینی نتایجی که این تیم تا پایان لیگ خواهد گرفت و صعود به جمع راه یافته به مرحله پلی‌اف گفت: با توجه به جایگاهی که در حال حاضر در جدول لیگ داریم (هفتم جدول) وقتی به تیم‌های بالایی خودمان نگاه می‌کنیم می‌بینیم با یک پیروزی و نتیجه نگرفتن بالایی‌ها حتی تا رده سوم و چهارم می‌توانیم بالا بیاییم. به این ترتیب تیم‌هایی که پس از ما قرار دارند نیز شانه به شانه ما حرکت می‌کنند و لغزش ما می‌تواند به قیمت از دست دادن جایگاه فعلی باشد. با این شرایط، پیش‌بینی نتایج آینده خیلی سخت می‌شود؛ چون واقعاً به جز یکی دو تیم، بقیه تیم‌ها شرایط مشابه و نزدیک به هم دارند؛ اما آنچه مسلم است این است که ابتدای لیگ قول دادیم هرچه در توان داریم برای والیبال شهرمان بگذاریم و این تنها قولی است که می‌توانیم بدهیم تا شرمنده هواداران و حامیان تیم نشویم. مطمئن باشید تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بهترین نتایج را رقم بزنیم.  

خبرنگار: هاشم رسائی‌فر