printlogo


رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهرخبر داد
حذف «کمربند جنوبی» از طرح تفصیلی مشهد
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد، از اعلام نظر دادستانی برای انجام مطالعات دوباره در خصوص کمربند جنوبی خبر داد.


ایمان فرهمندی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: دادستانی در پاسخ به درخواست شورای شهر مبنی بر انجام دوباره مطالعات کمربند جنوبی و باقی ماندن این کمربند در طرح تفصیلی عنوان کرده است که بر اساس مصوبه شورای حفظ حقوق بیت‌المال، این پروژه از طرح تفصیلی خارج شود و حتی به صورت موقت و ستاره‌دار نیز در طرح تفصیلی باقی نماند.
وی افزود: حذف این پروژه از طرح تفصیلی به این معنی است که مشخص نیست مطالعه دیگری انجام شود. ما در نامه‌ای که به استاندار نوشتیم، پیشنهاد کردیم کمربند جنوبی را حذف نکنند؛ زیرا در طرح جامع بوده و طرح تفصیلی نیز بخشی از طرح جامع است. بنابراین باید باشد؛ اما پروژه از طرح تفصیلی حذف شد.
اواخر سال ۱۳۹۶ و پس از پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی فاز یک پروژه، اعتراضات گروه‌ها و سمن‌های زیست‌محیطی منجر به این شد که با دستور دادستان وقت مشهد و با تصمیم شورای حفظ حقوق بیت‌المال، پروژه متوقف شود؛ اما اکنون پس از گذشت چند سال از این ماجرا، شورای ششم درخواست پیگیری دوباره مطالعات این پروژه را داشته و در نامه‌ای به استاندار خواستار آن است که مطالعات کمربند جنوبی بار دیگر انجام شود.