printlogo


خبر ویژه «تاج»
پایان دوری سرخابی‌ها از آسیا
رئیس فدراسیون فوتبال از پایان دوره تعلیق استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا خبر داد.


​​​​​​​استقلال و پرسپولیس در یک سال گذشته چالش‌های مختلفی را پشت سر گذاشتند که یکی از این چالش‌ها که به بحران هم تبدیل شد، موضوع صدور مجوز حرفه‌ای و غیبت این دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا بود. مجوزی که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا صادر نشد و سرخابی‌های پایتخت از حضور در لیگ قهرمانان محروم شدند تا اتفاقی بی‌سابقه در سالیان اخیر برای فوتبال ایران رخ بدهد.
مدیران دو باشگاه مدعی شدند اقدامات لازم در زمینه دریافت مجوز حرفه‌ای را انجام داده‌اند و اشتباه از سوی مدیران وقت فدراسیون فوتبال رخ داده و در نقطه مقابل، مدیران وقت فدراسیون فوتبال مسئولان دو باشگاه را به دلیل نقص مدارک، مقصر حذف نمایندگان پرطرفدار ایران از لیگ قهرمانان آسیا می‌دانستند.
مهدی تاج پس از پیروزی در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال وعده داد تلاش می‌کند بتواند دوباره اجازه فعالیت کمیته صدور مجوز حرفه‌ای را در ایران از مدیران (AFC) دریافت کند و به‌زودی مشکل سرخابی‌های پایتخت برطرف خواهد شد تا آن‌ها بتوانند در فصل آینده رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند.

فرصت 20 روزه تا پایان دوره تعلیق؟
تاج که پس از سفر کوتاه‌مدت به قطر به منظور بررسی آخرین شرایط برای حضور تیم ملی ایران در جام جهانی، به ایران بازگشته و در جزیره کیش برای امضای تفاهم‌نامه‌ای حضور داشت، ضمن اعلام خبر بازگشت دوباره استقلال و پرسپولیس به لیگ قهرمانان آسیا گفت: «انتظار می‌رود با به نتیجه رسیدن پیگیری‌های مختلف در 20 روز آینده، تعلیق باشگاه‌های ایرانی در جام باشگاه های آسیا رفع شود تا پرسپولیس و استقلال بتوانند به مسابقات بین‌المللی بازگردند».
رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به مرتفع شدن موانع اعلام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا توضیح داد: «چرخه باشگاه‌های کشور با رویدادهای بین‌المللی فوتبال در این دو سال قطع بود که اگر ادامه پیدا کند تأثیر خود را در تیم ملی هم خواهد گذاشت».

استقلالی‌ها سهمیه دارند، پرسپولیسی‌ها چشم‌انتظار فتحِ جام!
مهدی تاج در شرایطی از رفع تعلیق احتمالی سرخابی‌های پایتخت در لیگ قهرمانان آسیا صحبت کرده که با توجه به تغییر تقویم برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، قرار است فصل جدید رقابت‌ها سال آینده برگزار شود و با توجه به اینکه سهمیه ایران در این رقابت‌ها (2+2) بوده، آخرین خبر اعلام شده از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال این است که تیم‌های قهرمان لیگ برتر و جام حذفی در دو فصل اخیر اجازه حضور در لیگ قهرمانان را دارند.
استقلال در فصل گذشته فاتح مسابقات لیگ برتر شد و نساجی هم توانست قهرمانی جام حذفی را از آن خود کند تا این دو تیم امیدوار به حضور در لیگ قهرمانان آسیا فصل آینده باشند. پرسپولیس که فصل گذشته ناکام در رسیدن به عنوان قهرمانی بود، امیدوار است در لیگ بیست‌ودوم به این مهم دست پیدا کند تا شاگردان یحیی گل‌محمدی هم بتوانند در کنار آبی‌پوشان پایتخت به لیگ قهرمانان آسیا بازگردند.گفتنی است در فصل اخیر فولاد و سپاهان توانستند مجوزهای لازم را کسب کرده و در مسابقات جام باشگاه های آسیا شرکت کنند.  دو نایب قهرمانی پرسپولیس بهترین عناوین ایران در سال‌های اخیر در فوتبال باشگاهی آسیا بوده است.