printlogo


خراسان جنوبی
صنایع راکد شناسایی و معرفی شوند


​​​​​​​رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه صنایع راکد خراسان جنوبی به‌خصوص شهرستان درمیان باید شناسایی و معرفی شوند، گفت: در خراسان جنوبی صندوق‌های قرض‌الحسنه پایدار می‌توانند هر صندوقی ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات 4درصد پرداخت کنند.
سردار محمد زهرایی با بیان اینکه سهمیه تخصیص یافته به خراسان جنوبی با وضعیت اقلیم و تقاضاها برابری نمی‌کند و درخواست افزایش دو برابری آن را به مجلس ارائه دادیم، افزود: دولت اقدام به ایجاد نهضت احیای صنایع کرده است.
زهرایی ادامه داد: ۳۹هزار صنعت خُرد، متوسط و بزرگ در کشور وجود دارد که راکد هستند و مقرر شده است از این تعداد یک هزار واحد به همت بسیج سازندگی احیا شوند. رئیس سازمان بسیج‌سازندگی کشور تصریح کرد: بسیج سازندگی متولی محرومیت‌زدایی نیست و به عنوان جهادگران کارآفرین کمیته امداد فعالیت دارد. در تفاهم‌نامه با کمیته امداد مقرر شد تا ۴۰ هزار واحد مسکن محرومان در کشور ساخته شود؛ از این تعداد ۳۰۰ واحد مربوط به خراسان جنوبی است که عملیات اجرایی ساخت یکصد واحد مسکونی آغاز شده است.
وی با تأکید بر توجه بیشتر به مناطق کم‌برخوردار اظهار کرد: اعتبارات ویژه و قیر به شهرستان درمیان تخصیص خواهد یافت و جاده‌های بین مزارع و محوطه پاسگاه‌های بین‌راهی دغدغه اصلی است. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز جنگ، جنگ تمدنی است، افزود: تمدن پوشالی و در حال افول غرب امروز به جنگ تمدن اسلامی درحال شکل‌گیری آمده است و امروز جمهوری اسلامی در زمینه نظام سیاسی جزو مقتدرترین نظام‌ها در جهان است.