printlogo


همایش «نورچشم»‌ ‌با حضور 5000 دانش‌آموز دختر در حرم مطهر رضوی برگزار شد
دهه‌هشتادی‌های نور چشم
همایش بزرگ کشوری «نور چشم» دیروز با حضور افزون بر 5هزار نفر از دانش‌آموزان دختر دبیرستانی در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی برگزار شد.


به گزارش ایرنا، مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در این همایش گفت: 5هزار دانش‌آموز دختر مشهدی جمع شده‌اند تا برای سال تحصیلی جدید از ثامن‌الحجج(ع) نور و برکت بگیرند تا سال تحصیلی پرخیر و برکتی داشته باشند.
سیدامیر شوشتری افزود: امروز حضور در این مکان مقدس شروعی برای طرح‌های جدید آموزش و پرورش در سال تحصیلی 1402-1401 از جمله طرح «محراب» با موضوع اقامه نماز، طرح «بهار زندگی» با موضوع جشن تکلیف، طرح «سه‌میم» با موضوع پیوند نماز با مدرسه، منزل و مسجد و همچنین طرح «چون و چرا» با موضوع جلسات گفتمان دینی است.
وی خطاب به دانش‌آموزان گفت: امید است شما عزیزان که به نمایندگی از میلیون‌ها دانش‌آموز دختر مقطع متوسطه ایران در این مکان مقدس حضور پیدا کرده‌اید، ترویج‌کننده نماز برای سایر دانش‌آموزان باشید.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان خراسان رضوی نیز در خصوص هدف برپایی این همایش گفت: قرار است برنامه‌های اقامه نماز را امسال در مدرسه‌ها به صورت ویژه‌تری پیگیری کنیم و این همایش شروع رسمی برای اعلام برنامه‌های متمرکز، منظم و مستمری است که قرار است در مدرسه‌های خراسان رضوی اجرا شود.