printlogo


واکنش حجت‌الاسلام خسروپناه به یادداشت روشنفکر غرب‌نشین
آقای سروش، چرا برای شهدای علم و دانش ننالیدی؟!
حجت‌الاسلام خسروپناه، خطاب به عبدالکریم سروش گفت: اگر در گفتار و نوشتار خود صدق اخلاقی داری چرا برای شهدای علم و دانش دانشگاه که سرمایه‌های ملت بودند ننالیدی؟


به گزارش خبرگزاری فارس، چندی پیش عبدالکریم سروش، روشنفکر دینی ساکن غرب در یادداشتی خطاب به مراجع با نفرت‌پراکنی نسبت به نظام اسلامی و شرایط کنونی، مراجع تقلید و علما را به ضدیت با نظام فراخواند. حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه در یادداشتی به سخنان هتاکانه عبدالکریم سروش پاسخ داد. در بخشی از این یادداشت آمده است: 
آیا واقعاً وفات مرحومه مهسا دغدغه شما و امثال شما خارج‌نشینان و قاتلان و اغتشاشگران و تخریب‌چیان اموال عمومی و خصوصی است؟ اگر در گفتار و نوشتار خود، صدق اخلاقی داری که بی‌شک نداری چرا برای قتل مرحومه میترا بیانیه ندادی؟ چرا برای ترور هزاران شهید به دست منافقان و کومله و سلطنت‌طلب‌ها نقدی ننگاشتی؟ چرا برای شهدای علم و دانش دانشگاه که سرمایه‌های این ملت بودند، ننالیدی؟ چرا این همه قتل‌عام و مجروح‌سازی مردم مظلوم و بی‌گناه و تخریب اموال شخصی و عمومی آشوبگران را نادیده گرفتی؟ چرا این همه ظلم بر سیاهان واشنگتن که در آنجا سکنا گزیده‌ای، دردی در دلت برپا نمی‌سازد و حاضر به ارشاد گشت خشن پلیس آمریکایی نیستی؟
چرا ستم‌های بر کودکان و زنان مظلوم فلسطین و یمن را نمی‌بینی؟ نکند ارادت به مقتدایت، استکبار جهانی خون‌آشام که حتی اجازه رساندن دارو و درمان و غذا را به آن مظلومان نمی‌دهد، دستانت را چلاق و زبانت را گنگ ساخته و قلمت را شکسته و دهانت را دوخته است؟ معلوم است اگر بخواهی نقدی بر دولت آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی بنگاری، خلاف عهدنامه اقامت در آمریکاست که امضا کرده‌ای و اجازه یک دقیقه ماندن در آن کشور را نخواهی داشت و شاید این بیانیه‌های تفرقه‌آمیز هم برای استمرار مجوز اقامت شما باشد.
اینک مراجع و بزرگان حوزه علمیه را به خروش دعوت می‌کنی و انتظار داری به ندای کاذبانه‌ات گوش فرا دهند؟ تو که منکر وحی رسول‌الله(ص)‌ شدی و در امامت و مهدویت تردید کردی و آموزه‌های قرآن الهی و سنت نبوی و علوی را عَرضیاتی خواندی که تاریخ آن‌ها به سر رسیده است! اما به لطف خداوند متعال مراجع تقلید این سرزمین اسلامی نه تنها به سخنان واهی تو گوش نمی‌دهند بلکه برای حفظ امنیت کشور هم بیانیه صادر کردند و همراه و همگام با رهبری معظم در مسیر خدمت به مردم دلاور استقامت می‌ورزند.