printlogo


مقابل چشمان سرمربی تیم ملی انگلیس
تیم ملی به قهرمان آفریقا باج نداد
تیم ملی کشورمان عصر دیروز در دومین دیدار تدارکاتی‌اش به رهبری کی‌روش در اتریش به مصاف تیم ملی سنگال، قهرمان قاره آفریقا رفت که این بازی با نتیجه یک بر یک به پایان رسید.


​​​​​​​سنگالی‌ها که در ترکیب خودشان بازیکنان شاخص بسیاری چون سادیو مانه، ادوارد مندی، کالیدو کولیبالی و ادریسا گی را داشتند، در سایت ترانسفر مارکت به عنوان مرجع ارزش‌گذاری مالی تیم‌ها و بازیکنان فوتبال، حدود 307 میلیون یورو ارزش‌گذاری شده و چهار برابر تیم ملی ایران قیمت داشتند.
سادیو مانه با 60 میلیون یورو به عنوان گران‌قیمت‌ترین بازیکن سنگال بود و اسماعیل سار، ابدو دیالو، موسی نیاخاته، پاپ گی و دیاته هم سایر بازیکنان گران‌قیمت دومین تیم ملی قاره آفریقا با ارزشی نزدیک به 10 هزار میلیارد بودند. با این حال این تیم گران‌قیمت در نیمه اول مقابل تیم ملی ایران به دربسته خورد. سیدحسین حسینی که جانشین بیرانوند و عابدزاده شده بود دو موقعیت تک به تک را از حریف گرفت و کنعانی زادگان هم یک توپ را از روی خط دروازه درآورد. در این بازی کی روش تغییراتی در تیمش به وجود آورده بود که مهم‌ترینش نیمکت نشینی آزمون و خروج خلیل زاده ، ترابی، جهانبخش و ورود طارمی ، مجید حسینی ، قلی زاده و انصاری فرد از ابتدا در ترکیب تیم بود.این تغییرات موجب ناهماهنگی در خطوط سه گانه تیم ملی شده و زهر خط حمله را گرفته بود. بازی روان سنگالی ها در 45 دقیقه اول چشم نواز بود و تیم ملی چاره ای جز کمین برای به دام انداختن شیرهای ترانگا نداشت.
اما در نیمه مربیان کی روش تیمش را با ورود ابراهیمی، پورعلی گنجی،سامان قدوس و جهانبخش آرایشی تازه بخشید.سرمربی تیم ملی در آخرین بازی تدارکاتی ملی نشان داد بیشتر دنبال تست ترکیب های مختلف در خطوط تیم ملی است.سنگال اما با همان ترکیب نیمه اول و حفظ فشار روی دروازه تیم ملی ما سرانجام روی اشتباه پورعلی گنجی توانست دروازه حسینی را روی ارسال یاکوبس باز کند. این گل باعث شد تیم ملی از لاک دفاعی خارج شود و کی روش برای جبران گل خورده آزمون را هم به جای طارمی به زمین بفرستد تا این بازیکن بتواند دقیقه 64 روی سانتر حاج صفی با ضربه سر گل تساوی را به ثمر برساند.پس از این گل دو تیم در میانه میدان درگیر جنگ‌های تن به تن بودند که سنگالی ها موفق تر بودند اما نتواستند گزند دوباره‌ای به دروازه تیم ملی وارد کنند. شاگردان کی‌روش در بازی قبلی خود اروگوئه را با یک گل شکست داده بودند.
جالب اینکه گرت ساوتگیت سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس نخستین حریف ایران در مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر نیز برای تماشای این مسابقه در ورزشگاه حاضر بود و عملکرد تیم ملی ایران را کاملاً زیر نظر گرفت.

در حاشیه:
 برخلاف بازی قبل که حمیرا اسدی نامش به عنوان سرپرست در لیست بازی آمده بود، این بار مهدی محمدنبی اسمش مقابل سرپرست درج شده بود.
 نکته جالب توجه استفاده از کمک داور خانم در این بازی بود.
 آزمون پس از گلی که به ثمر رساند، خوشحالی بعد از گل انجام نداد.
 کی‌روش دو تعویض طلایی در مسابقات اخیر داشته است. مهدی طارمی مقابل اروگوئه و سردار آزمون برابر سنگال پس از آمدن به زمین گلزنی کرده‌اند.

خبرنگار: جوادرستم زاده