printlogo


شهادت مجاهدان عراقی همدوش برادران ایرانی
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: بیش از ۲۰۰ ایثارگر عراقی در استان شهید و جانباز شده‌اند.


مهدی نامقی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: در دوران دفاع مقدس تعدادی از برادران مجاهد عراقی در جنگ ایران و عراق در حمایت از جمهوری اسلامی ایران در جنگ شرکت کردند و تعدادی به فیض شهادت و جانبازی نائل شدند.
او افزود: رشادت‌ها و سلحشوری‌های برادران عراقی صرفاً مربوط به دوران دفاع مقدس و حمایت از ایران نبود بلکه در دورانی که امام راحل در عراق تبعید بودند کمک‌های فراوانی به انقلاب کردند. در دوران پیش از انقلاب برادران مجاهد عراقی در تهیه و انتقال اعلامیه‌های حضرت امام(ره) به ایران کمک‌های خوبی کردند.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر نیز برادران عراقی همدوش برادران پاکستانی، سوری، افغانستانی، لبنانی و ایرانی در دفاع از حرم اهل بیت(ع) مشارکت دارند و شهیدان زیادی تقدیم کردند.
نامقی درباره تعداد شهدا و جانبازان مجاهد عراقی در دوران دفاع مقدس بیان کرد: آمار ایثارگران عراقی در دوران دفاع مقدس رقمی افزون بر ۲۴۹ نفر است که از این تعداد ۱۱۳شهید و ۱۳۶جانباز را تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند.
او تصریح کرد: در شهر مشهد خانواده‌ای عراقی زندگی می‌کند که چهار شهید در طول هشت سال دفاع مقدس تقدیم کردند. این افراد پس از دستگیری توسط نیرو‌های بعثی عراقی به خاطر حمایت از ایران در دیگ اسید سوزانده شدند، متأسفانه خانواده این چهار شهید هیچ گاه پیکر شهیدان خود را ندیدند.