printlogo


خراسان شمالی نیازمند ۱۱مدرسه تخصصی
مدیر کل مدارس استثنایی خراسان شمالی از نیاز این استان به ۱۱ مدرسه تخصصی برای دانش‌آموزان استثنایی خبر داد.


نعمتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این مدرسه‌های استثنایی در حوزه مناطق روستایی این استان نیاز است. در مدرسه‌های روستایی که دارای دانش‌آموزان استثنایی نیز هستند یک کلاس جداگانه در نظر گرفته شده است. بنابراین مدرسه‌های استثنایی برای این دانش‌آموزان مورد نیاز است.
نعمتی افزود: در سال تحصیلی جدید در روستای بگ پولاد شهرستان راز و جرگلان یک مدرسه دو کلاسه ویژه این دانش‌آموزان به بهره‌برداری رسید.
وی درباره تجهیزات این مدرسه‌ها نیز بیان کرد: در هر شهرستان یک مرکز استثنایی وجود دارد که امکانات مورد نیاز دانش‌آموزان استثنایی این منطقه در اختیار آن مرکز قرار می‌گیرد و این مراکز باید امکانات را میان مدرسه‌ها توزیع کنند. در‌نتیجه کلاس‌هایی که برای دانش‌آموزان استثنایی در مدرسه‌های عادی روستایی برگزار می‌شود، از لحاظ امکانات و تجهیزات مشکلی ندارند.
این مقام مسئول درباره تعداد دانش‌آموزان مدرسه‌های استثنایی استان گفت: تاکنون یک‌هزار و ۷۳۲ نفر در این مدرسه‌ها نام‌نویسی کرده‌اند که البته امر نام‌نویسی ادامه دارد.
وی با بیان اینکه مهلت نام‌نویسی تا ۱۵ مهر ماه مشخص شده است، ادامه داد: تعدادی از خانواده‌ها برای ارزیابی‌های تخصصی ارجاع داده شده‌اند که این افراد تا ۱۵ مهر ماه فرصت دارند نام‌نویسی فرزندان خود را انجام دهند.