printlogo


ثبت ۱۴۹ وقف جدید در خراسان رضوی
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: تا به حال ۲۶ هزار و ۶۹۲ موقوفه در استان ثبت شده که ۱۴۹ مورد آن از دهه وقف سال گذشته تاکنون ثبت شده است.


حجت‌الاسلام و المسلمین محمد احمدزاده بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) نخستین واقف و بنیان‌گذار وقف و امور خیریه و توصیه‌کننده به خیرخواهی و خیراندیشی برای دیگران بوده‌اند. از این رو همه ساله، دهه وقف همزمان با 27 ماه صفر آغاز و به مدت ۱۰روز ادامه دارد.
وی با بیان اینکه وقف در تمام شئون زندگی جامعه اسلامی و غیر اسلامی وجود دارد و به تمام جامعه انسانی ارائه خدمت می‌‌کند، گفت: برای این ایام برنامه‌هایی پیش‌بینی شده که می‌توان به برپایی نمایشگاهی به نام «دستاوردهای نهاد وقف» اشاره کرد. این ‌نمایشگاه به صورت تخصصی از 6 مهر ماه در موزه اداره کل اوقاف استان افتتاح می‌شود. همچنین همایش یاوران وقف در سه سطح شهرستان، استان و ملی 11 مهر ماه و افزون بر همایش استانی، ۱۷ همایش شهرستانی نیز در شهرستان‌های شاخص استان برگزار می‌شود. هدف از این همایش، تجلیل از 40نفر از اصحاب وقف و بقاع متبرکه است که در یک سال گذشته خدمات قابل توجهی ارائه داده‌اند.
حجت‌الاسلام احمدزاده، تأمین بخشی از جهیزیه 140 زوج نیازمند در دهه وقف و توزیع حدود 4هزار بسته مهر تحصیلی از محل موقوفات و مشارکت خیران را از اقدامات ستاد و شوراهای هماهنگی امور خیریه عنوان کرد و افزود: در طرح قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی ویژه ماه محرم و صفر، 64 پایگاه در مسیرهای منتهی به مشهد به زائران خدمت‌رسانی کرده و  134 هزار بطری آب و حدود 10هزار محصول فرهنگی توزیع شد و حدود 40هزار زائر در بقاع متبرکه و حدود 500  هزار نفر در حسینیه‌ها و تکایا اسکان داده شدند.
مشارکت در آزادی 48 زندانی جرایم غیرعمد، تأمین حدود 40 هزار بسته معیشتی و بهداشتی برای حمایت از خانواده‌های نیازمند و تأمین بخشی از جهیزیه 324 زوج نیازمند از جمله اقدامات شاخص اجتماعی و فرهنگی یک سال گذشته بوده است.
به گفته مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ثبت موقوفات جدید مبتنی بر نیاز جامعه در حوزه‌های مختلف صورت می‌گیرد.