printlogo


مدیران نهبندان انتقاد کردند
افزایش ساخت و سازهای غیر قانونی در روستا
ادارات نهبندان در ساخت و ساز‌های شهری و روستایی به صورت غیر قانونی اقدام به ساخت کرده و حاضر به اخذ پروانه ساخت نیستند.


بخشدار بخش سرداران نهبندان در جلسه کمیسیون تخلفات ساختمانی با اشاره به اینکه در بخش سرداران تاکنون ۲۰پرونده تخلف ساختمانی به کمیسیون ماده ۹۹ ارجاع داده شده است، گفت: روند بررسی پرونده ها در این کمیسیون خیلی کند بوده و از این رو ساخت و ساز‌های غیر مجاز زیاد شده و نمی‌توان جلو این‌گونه ساخت و ساز‌ها را به صورت قانونی و به موقع گرفت.
نیازی افزود: از سوی دیگر در مواردی که حکم تخریب هم صادر شده است با کمبود نیرو و ماشین آلات مواجه هستیم که می‌طلبد شهرداری‌ نیز پای کار آمده و کمک کند.
بخشدار مرکزی نهبندان هم موضوع ساخت و ساز‌های غیر قانونی دستگاه‌های اجرایی در روستا‌ها را تأیید کرد و گفت: ادارات زیادی در روستا‌ها اقدام به ساخت بناهایی کرده، در حالی که هیچ‌گونه پروانه‌ای برای ساخت دریافت نکرده‌اند و این کار غیرقانونی است.
اسداللهی تصریح کرد: ناظران بر ساخت و ساز‌ها نیز در روستا‌ها به درستی از ساختمان‌های در حال ساخت بازدید نمی‌کنند و در برخی موارد بدون بازدید موارد را مهر و امضا می‌کنند.
موضوع دیگری که توسط شهردار نهبندان مطرح شد موضوع ساخت و ساز‌ها در حدود اراضی شهری با عنوان ساخت و ساز در بخش کشاورزی بود که در این زمینه گفت: هیچ ضابطه‌ای برای تعیین حدود بین اراضی شهری و روستایی وجود ندارد و بسیاری از ساخت و ساز‌های بخش کشاورزی در حریم اراضی شهری واقع شده و این موضوع باید تعیین تکلیف شود. صادق بختیاری بیان کرد: یکی از متخلفان مهم ساخت و ساز‌های شهری ادارات دولتی هستند که متأسفانه برای ساخت بنا پروانه ساخت از شهرداری نمی‌گیرند.
ایروانی، فرماندار نهبندان هم افزود: در اولین گام باید برای ساخت و ساز‌ها به صورت هماهنگ عمل کرد و هدف از تشکیل این جلسه نیز احصای موانع و مشکلات پیش رو است و باید تخلفات ساختمانی را به حداقل ممکن رساند.
وی با بیان این که باید با فرهنگ سازی مردم را به سمت قانونمند‌تر شدن سوق داد، ادامه داد: با هر نهادی که در زمینه ساخت و ساز‌ها تخلف کند باید برخورد قانونی صورت گیرد.