printlogo


استاندار:
اعتبارات استانی برای پیشرفت کافی نیست
استاندار خراسان شمالی گفت: اعتبارات استانی کفاف پیشرفت استان را نمی‌دهد، ازاین‌رو باید روی پروژه‌های ملی استان و تسهیلات کشوری برای سرمایه‌گذاران برنامه‌ریزی کرد.


به گزارش مهر، محمدرضا حسین‌نژاد در شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان شمالی، اظهار کرد: داشتن برنامه زمان‌بندی، شناخت ظرفیت‌های استان و آسیب‌های موجود برای رسیدن به اهداف مهم است. نباید برنامه‌ها از منابع پیش‌بینی شده فراتر رود.
وی تکرار برخی موارد در برنامه‌های توسعه را نشان از عدم تحقق آن‌ها دانست و افزود: فرمانداران در زمینه اجرای برنامه‌های تحولی و سندهای بالادستی در شهرستان اهتمام داشته باشند. لازم است اعتبارات براساس سوابق پیش‌بینی شود تا بتوانیم در پایان برنامه هفتم در نقطه مطلوبی قرار بگیریم. 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی هم در این جلسه گفت: واگذاری پروژه‌های عمرانی نیمه‌کاره به بخش خصوصی و نیمه‌خصوصی تاکنون در خراسان شمالی انجام نگرفته است.
مرتضی بهزادفر اظهار کرد: پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت مورد تأکید رهبری در برنامه هفتم توسعه است؛ این برنامه هفت محور اصلی اقتصادی، زیربنایی، فرهنگی، علمی، سیاسی، دفاعی و اداری دارد. تفاوت این برنامه با موارد قبلی پرهیز از کلی‌گویی و رویکرد مسئله‌محور آن است که می‌تواند در حل مسائل اساسی کشور اثرگذار باشد.
وی با اشاره به پیش‌بینی رشد اقتصادی ۸درصدی در سال جاری، افزود: جهت‌دهی به نقدینگی، اصلاح ساختار بودجه و کاهش تورم ازجمله سر فصل‌های اصلاح اقتصادی است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی بیان کرد: پهنه گیفان به عنوان ظرفیتی برای تأمین انرژی گرمایی زمین شناسایی و در اطلس‌های مربوط نیز درج شده و می‌توان از این ظرفیت استفاده لازم را برد. همچنین ارتباط با استان آخال ترکمنستان باید توسط استان پیگیری شود.
بهزادفر در پایان خاطرنشان کرد: سندهای توسعه استانی و شهرستانی باید به‌روزرسانی شود.