printlogo


استقبال گسترده زائر و مجاور از نمایش «آسمان هشتم»
اجرای نمایش «آسمان هشتم» با طراحی و تولید محمد برومند و کارگردانی رضا صابری، فرصتی شده برای عرض ارادت آن‌ها و جمعی از هنرمندان تئاتر مشهد که همچون دیگر خادمان مردمی، در روزهای آخر صفر میزبان زائران آقا باشند.


«آسمان هشتم» که از ۲۷ شهریور ماه در جوار حرم مطهر روی صحنه رفته، روایتی است از روزهای تلخ آخر ماه صفر و ماجرای شهادت حضرت رضا(ع)؛ روایتی هر چند تلخ و دردناک، اما تماشایی و دلنشین، چرا که راهی ا‌ست برای عرض ارادت هنرمندان و یادآوری تاریخ به زبان هنر.
تماشایی بودن این خدمت را می‌توان در استقبال زائران و مجاوران از این نمایش نیز مشاهده کرد؛ استقبالی که با قطرات اشک‌ آن‌ها همراه می‌شود و صحنه نمایش را به محفل سوگواری شهادت امام هشتم تبدیل می‌کند. تا جایی که نه فقط تماشاچیان، که بازیگران را هم به سوگی می‌نشاند که در نمایش‌نامه «آسمان هشتم» نوشته نشده، اما حس و حالی است نانوشته که از دل برمی‌آید و بر دل می‌نشیند.
اثرگذاری زبان هنر را همه می‌دانند و به همین خاطر است که آستان قدس رضوی نیز با مشارکت شهرداری مشهد، اجرای نمایش «آسمان هشتم» را در فهرست برنامه‌های دهه آخر صفر قرار داده است. 
نمایش «آسمان هشتم» در شب‌های آینده نیز از ساعت ۲۰ میزبان زائران و مجاوران خواهد بود و اجرای آن تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.