printlogo


فرماندار مشهد در مورد آشوب خیابانی عده‌ای اندک و در جمع خبرنگاران اعلام کرد
وابستگی هنجارشکنان به جریان‌های ضدنظام
داوری؛ فرماندار مشهد گفت: تمامی افرادی که سه‌شنبه شب گذشته بازداشت شدند، به جریان‌های ضد انقلاب وابستگی دارند. مستندات و سوابق آن‌ها این ارتباط را روشن می‌کند.


فرماندار مشهد صبح روز گذشته با حضور در جمع خبرنگاران، ماجرای آشوب خیابانی اندک افراد هنجارشکن را تشریح کرد و در این زمینه گفت: همان‌طور که شما و شهروندان عزیز در جریان هستید، پس از اتفاقاتی که برای خانم مهسا امینی افتاد، اظهار نظرها و گفتمان سراسری ایجاد شد. از سویی هم بخشی از جامعه در این باره موضع‌گیری کردند.

بصیرت مردم و دست‌های خالی معاندان
داوری تصریح کرد: به این واسطه و مانند تمامی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی بدخواهان نظام تحرکاتی آغاز شد و آن‌ها که در میدان‌های دیگر هیچ توانی برای مقابله با انقلاب اسلامی نداشتند، با موج سواری رسانه‌ای سعی کردند از این حادثه پیش آمده بهره مدنظر خود را ببرند.
در این راه حتی تلاش کردند احساسات پاک مردم را مقابل نظام قرار بدهند. تحرکات و تلاش‌های آن‌ها از راهپیمایی عظیم اربعین آغاز شد؛ اما تلاش رسانه‌های معاند راه به جایی نبرد؛ چرا که مردم هوشیار و بصیر ما با آن‌ها همراهی نکردند.
فرماندار مشهد بیان کرد: این سلسله اقدامات ادامه داشت تا آنکه احساسات عده‌ای جوان را به بازی گرفته و برای سازماندهی اقدامات خود دست به کار شدند. از همین رو سه‌شنبه شب گذشته و در شهر مشهد گروه‌های کوچکی در پوشش اعتراض، به چند خیابان شهر آمده و اتفاقاتی را رقم زدند.

ساماندهی معاندان در گروه‌های کوچک
وی گفت: تحرکات تمامی این افراد به دقت تحت رصد نیروهای امنیتی قرار داشت؛ اما مأموران با خویشتنداری خوبی که از خود نشان دادند، هیچ حادثه‌ای برای کسی ایجاد نشد. حتی یک برخورد سطحی هم وجود نداشت.
افراد هنجارشکن توسط ضد انقلاب در گروه‌های 50 نفری سازماندهی شده بودند و پس از انجام برخی تحرکات در یک خیابان به سرعت به محلی دیگر می‌رفتند و دست به تخریب اموال عمومی می‌زدند که در نهایت با آن‌ها برخورد شد.
داوری افزود: عده‌ای از عوامل سازماندهی شده از سوی ضد انقلاب که اقدام به آتش زدن سطل زباله و یا شکستن شیشه خودروها و اموال عمومی و خصوصی می‌کردند یا در محل دستگیر و یا پس از آنکه تحت رصد قرار داشتند، در منطقه دیگری بازداشت شدند.
 با این افراد برخورد جدی خواهد شد. آن‌ها باید خسارت وارده به اموال عمومی و خصوصی را پرداخت کنند. برخورد جدی ما و دستگاه قضایی با این افراد صورت خواهد گرفت.
وی گفت: آنچه باید خانواده‌ها به آن توجه داشته باشند این است که مراقب فرزندان خود باشند تا تحت تأثیر القائات جمعی اندک قرار نگیرند؛ چون افرادی که پشت پرده ماجرا هستند، هدفی جز تضییع حقوق مردم ندارند. 
فرماندار مشهد بیان کرد: بنده به صورت میدانی موضوع را رصد می‌کردم و مردم به هیچ عنوان لیدرهای این جریان را حمایت نمی‌کردند. مردم دقیق و هوشمندانه جریان انحرافی را می‌شناختند. حتی انتظار مردم این بود که مأموران با این هنجارشکنان برخورد قاطع بکنند.
وی تصریح کرد: این قبیل افراد هر چند اندک بدانند تا امروز با آن‌ها مماشات شد و از امروز با قاطعیت با آن‌ها برخورد خواهد شد و افرادی که امنیت عمومی را خدشه‌دار می‌کنند، طعم برخورد را خواهند چشید.

آسیب جسمی یک مأمور پلیس
داوری گفت: مأموران انتظامی هوشمندانه آن‌ها را دستگیر کردند. در شب مذکور مأموران آسیب دیدند. یکی از مأموران انتظامی دچار سوختگی 25 درصدی شد و تحت درمان قرار گرفت. موضوع فوتی نداشت. تا زمانی که این عده اندک دست به تخریب اموال عمومی نزده بودند، پلیس با آن‌ها برخوردی نکرد. باز هم هشدار می‌دهم دیگر با هنجارشکنان مماشات نخواهد شد. تمامی شهروندانی که در این میان به اموال آن‌ها آسیب وارد شده است می‌توانند با حضور در دادسرا و طرح شکایت، خواسته خود را مطرح کنند. افراد بازداشت شده باید تا آخرین ریال خسارت به مردم را پرداخت کنند و ما موضوع را به جد پیگیری خواهیم کرد.

خبرنگار: عقیل رحمانی