printlogo


تولیت آستان قدس رضوی در دیدار وزیر کشور:
دولت برای تأمین زیرساخت‌های اساسی زائران در مشهد ورود کند
تولیت آستان قدس رضوی در دیدار وزیر کشور بر ضرورت ورود دولت برای رفع مشکل تأمین پارکینگ زائران در مشهد تأکید کرد.


​​​​​​​به گزارش آستان‌نیوز؛ احمد وحیدی، وزیر کشور که به ‌منظور بررسی شرایط خدمت‌رسانی به زائران دهه آخر صفر به مشهد سفر کرده است، با تولیت آستان قدس رضوی دیدار و گفت‌وگو کرد.
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین احمد مروی در این دیدار که با حضور استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در حرم مطهر امام رضا(ع) انجام شد، از توجه و احساس مسئولیت رئیس‌جمهور و دولت به امور مذهبی، معنوی و ملی قدردانی و ابراز کرد: بی‌تردید حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر کشور در مشهد منشأ تصمیم‌های خوبی در راستای رفاه و امنیت زائران خواهد بود.
وی اظهار کرد: آستان قدس وظیفه خود می‌داند مسئولان اجرایی که بار اصلی میزبانی از زائران در مشهد بر دوش آن‌هاست را با همه وجود حمایت و کمک کند و تمام امکانات خود را برای یاری دستگاه‌های اجرایی در میزبانی شایسته از زائران به میدان آورد.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مسئولان باید برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدت برای تأمین نیازهای زائران داشته باشند، عنوان کرد: نیازهایی همچون تغذیه، امنیت و حمل‌ونقل از نیازهای اولیه زائران بوده که باید در کوتاه‌مدت تأمین شود.
وی با اشاره به اینکه واحدهای اقامتی مشهد به‌ هیچ ‌وجه برای اسکان جمعیت میلیونی زائران در بازه زمانی کوتاه چند روزه پاسخگو نیست، مسئله پارکینگ را یکی از نیازهای مهم زائران دانست و خاطرنشان کرد: ساخت و تأمین پارکینگ‌های مورد نیاز زائران در مشهد از موضوعات بلندمدتی است که دولت باید برای آن تدبیری بیندیشد.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مروی با تأکید بر اینکه پارکینگ زائران از دغدغه‌های جدی آستان قدس رضوی است، افزود: مشهد مقدس در ایام خاصی از سال پذیرای خیل عظیمی از محبان خاندان عصمت و طهارت(ع) از اقصی نقاط کشور است که عمدتاً با وسیله نقلیه شخصی به این شهر سفر می‌کنند، اما پارکینگ کافی در اطراف حرم مطهر رضوی برای خودرو این زائران وجود ندارد.
وی گفت: امکانات استان خراسان رضوی و شهر مشهد به‌ هیچ‌ عنوان پاسخگو برای ساخت پارکینگ‌هایی که تنها در ایام محدودی از سال مورد استفاده قرار گیرند، نیست؛ بنابراین همان ‌گونه که در قم دولت برای ساخت پارکینگ‌های اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) پای کار آمد، در مشهد نیز دولت باید برای رفع مشکل پارکینگ زائران ورود کند.
تولیت آستان قدس رضوی در پایان با اشاره به برکات مختلف زیارت برای زائران، عنوان کرد: زيارت تأثير انكارناپذيرى بر سلامت روحی، تقویت فرهنگ دینی، آرامش و روحیه صبر و مقاومت و كاهش جرم و انحرافات دارد، بنابراین تسهیل زیارت به نفع کشور است.

 عزم مسئولان برای میزبانی شایسته از زائران
همچنین در این دیدار احمد وحیدی، وزیر کشور هدف سفر خود به مشهد مقدس را بررسی شرایط میزبانی از زائران دهه پایانی صفر معرفی و تصریح کرد: هماهنگی‌های خوبی با وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، نفت، راه و شهرسازی و ارتباطات برای تأمین نیازهای زائران در حوزه تأمین سوخت، حمل‌ونقل و شبکه‌های تلفن همراه در ایام پایانی ماه صفر انجام و تلاش شده در حوزه‌های مورد نیاز ظرفیت‌های ملی به میدان آید.
وزیر کشور با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها حکایت از حضور حدود 6 تا 8 میلیون زائر در دهه آخر صفر در مشهد دارد، گفت: در حوزه مسائل جاده‌ای و امنیت نیز برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته و ان‌شاءالله با عنایت حضرت رضا(ع) میزبانی شایسته از زائران در این ایام رقم بخورد.