printlogo


شناسایی 4هزارو739 نفر در طرح ملی مقابله با فقر مطلق
اطلاعات بیش از ۴ هزار نفر در خراسان جنوبی در راستای اجرای طرح ملی مقابله با فقر مطلق در سامانه حامی ثبت شده است.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: اجرای طرح ملی مقابله با فقر مطلق از اردیبهشت امسال آغاز شده است و شناسایی کسانی که دارای حداقل تأمین معیشت در خوراک، پوشاک و سرپناه بوده‌اند با همکاری خیریه‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد، مراکز نیکوکاری، شورا‌های اسلامی شهر و روستا، بسیج، شهرداری‌ها و سایر نهاد‌های مردمی در حال انجام است.
غلامرضا اشرفی با بیان اینکه نهاد‌ها و مراکز یاد شده افراد واجد شرایط را شناسایی و اطلاعات را در سامانه حامی ثبت می‌کنند، گفت: تاکنون اطلاعات ۴ هزار و ۷۳۹ نفر پس از  شناسایی در سامانه به ثبت رسیده است.
وی گفت: پس از نام‌نویسی این افراد در سامانه، راستی‌آزمایی لازم انجام می‌گیرد که مشخص شود این افراد واقعاً دچار فقر مطلق بوده و نیازمند کمک هستند و پس از حصول قطعیت، این افراد به نهاد‌هایی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی معرفی می‌شوند تا طرح توانمندسازی برای آن‌ها اجرا شده و بتوانند معیشت خود را تأمین کنند و در صورت عدم موفقیت طرح توانمندسازی، تحت حمایت این نهاد‌ها قرار می‌گیرند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از همه مؤسسه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد و نهاد‌هایی که به هر طریقی می‌توانند در شناسایی افراد مشمول کمک در طرح مقابله با فقر مطلق یاریگر باشند خواست اطلاعات مربوط به این افراد را در سامانه حامی به ثبت برسانند و در صورت بروز هر گونه مشکل در نام‌نویسی این افراد در سامانه، مراتب را به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اطلاع دهند. اشرفی با بیان اینکه اجرای طرح ملی مقابله با فقر مطلق یکی از اقدام‌های مطلوب دولت سیزدهم در مقابله با فقر در کشور است، گفت: در اجرای این طرح علاوه بر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی نیز مشارکت دارند.