printlogo


کوتاهی برخی مدیران خراسان شمالی در جذب اعتبارات
نماینده بجنورد در مجلس با اشاره به مدت محدود جذب اعتبارات سال ۱۴۰۰ گفت: برخی از دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی تحرک جدی برای جذب اعتبارات موجود در حساب‌های ادارات را ندارند.


سید محمد پاکمهر در گفت‌وگو با مهر با اشاره به نزدیکی به روزهای آخر سال مالی، اظهار کرد: با وجود مهلت مرتبط با جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی سال ۱۴۰۰، بر فرض جذب این اعتبارات تا چند روز آینده، این پرسش را مدیران کل دستگاه‌ها باید پاسخگو باشند که چرا طی سال جاری و با برنامه‌ریزی منطقی اقدام به جذب و هزینه‌کرد این اعتبارات نکردند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با توجه به کمبودها و مشکلات فزاینده خراسان شمالی در حوزه زیرساخت‌های حیاتی در حوزه راهسازی، بهداشت، ساخت ابنیه، آب شرب، کشاورزی و… مدیران باید اهتمام و دقت بیشتری در راستای جذب اعتبارات عمرانی داشته باشند و با پرهیز در مورد از دست دادن زمان، در راستای رشد شاخص‌های استان قدم‌های جدی و اساسی بردارند.
وی در ادامه افزود: البته برخی جابه‌جایی‌های بد موقع، مدیران را از پاسخگویی به این کوتاهی آشکار رهایی بخشید.
پاکمهر بیان کرد: نماینده عالی دولت در خراسان شمالی و معاونان وی باید به تناسب به عملکرد مدیران کل دستگاه‌هایی که در شرایط فعلی از تحرک لازم به دور هستند، بازخواست کنند و مطالبه اقدام برای رفع محرومیت‌ها را داشته باشند.