printlogo


احمد وحیدی در پاسخ به پرسش‌ قدس:
رئیس‌جمهور به دولت برای حمایت همه‌جانبه از «زیارت» مأموریت داده است
عصر روز گذشته وزیر کشور در جریان سفر به استان خراسان رضوی  و  مشهد، ضمن حضور در حرم مطهر امام هشتم (ع) با حجت‌الاسلام‌ و‌ المسلمین احمد مروی، تولیت آستان‌ قدس‌ رضوی و جمعی از مسئولان و خدمتگزاران این مجموعه دیدار و گفت‌وگو کرد.


​​​​​​​در حاشیه این دیدار که با هدف پیگیری هم‌افزایی‌های دولت و مجموعه آستان قدس رضوی در زمینه تسهیل امر زیارت و خدمات‌رسانی به زائران دهه پایانی ماه صفر مشهد مقدس انجام شد. 
وزیر کشور در پاسخ به پرسش خبرنگار قدس مبنی براینکه وزارت کشور دولت سیزدهم در سطح ملی چه تمهیداتی برای خدمت‌رسانی بهتر به جمعیت میلیونی زائران امام هشتم(ع) و تسهیل امر زیارت در دهه پایانی آخر ماه صفر اندیشیده است، گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده برای حضور میلیونی زائران و عزاداران در ایام دهه پایانی صفر در مشهد، تمام ظرفیت‌ها و کاستی‌ها در این سفر مورد بررسی قرار گرفته است. 
وی با اشاره به اینکه برای تسهیل زیارت زائران در این ایام مسائل اصلی و محوری توسط دولت مدیریت و بررسی شده است، افزود: مسئله اسکان زائران با جدیت دنبال می‌شود و همه ظرفیت‌های موجود ضمن استفاده از توانایی‌های مردمی به کارگیری خواهد شد. وحیدی با بیان اینکه بحث تأمین مایحتاج زائران در دوران اسکان و حضور آن‌ها در مشهد مقدس نیز توسط دولت پیگیری می‌شود، تأکید کرد: دولت تمهیدات تأمین ایمنی زائران و تأمین امنیت زیارت زائران را نیز در دستور کار دارد.  وی با اشاره به اینکه مجموعه دستگاه‌های مرتبط با حوزه حمل و نقل درون شهری و برون شهری برای مدیریت رفت‌وآمد در مشهد و بیرون مشهد به زائران خدمات‌رسانی خواهند کرد، گفت: دولت در تلاش است در این زمینه خدماتی در شأن زائران امام مهربانی‌ها صورت پذیرد. وزیر کشور در حوزه تأمین خدمات بهداشتی برای زائران امام هشتم(ع) با اشاره به برنامه ریزی‌های دولت در بحث تأمین مایحتاج در دوره اسکان تصریح کرد: دولت با تمام ظرفیت ورود خواهد کرد و از این ناحیه شاهد خدمات درخور منزلت زائران عزیز خواهیم بود.  وحیدی ادامه داد: همه ظرفیت‌ها با حمایت دولت به میدان خواهد آمد و مسائل اساسی که گفته شد، سازماندهی خواهد شد تا کمترین مشکلی برای زائران پیش نیاید و اگر شاهد برخی کاستی‌ها بودیم برای زائران ارجمند قابل تحمل باشد.   وزیر کشور در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار قدس در این باره که دولت در زمینه فعال سازی جدی شورای ملی زیارت چه طرح ریزی و برنامه‌های در دست اقدامی دارد، گفت: شورای ملی زیارت به ریاست شخص رئیس جمهور تشکیل می‌شود و دکتر رئیسی با جدیت مسائل این شورا را پیگیری می‌کند.  وی می‌افزاید: رئیس جمهور تأکید ویژه دارند جلسات شورای  ملی زیارت به صورت منظم برگزار شود. احمد وحیدی تصریح کرد: اقداماتی از جمله حضور بنده در مشهد مقدس و برگزاری این دست جلسات با دستور مستقیم رئیس جمهور برای پیگیری امور مربوط به مقوله مهم ملی زیارت انجام می‌شود. وی تأکید کرد: اهتمام به تسهیل امر زیارت مسئله‌ای جدی است؛ زیرا یک محور بزرگ فرهنگی اجتماعی محسوب می‌شود که ارتباط ویژه‌ای با آرامش‌بخشی به روح  و روان جامعه دارد و امید است دولت به بهترین شکل این خدمات را انجام دهد. 

خبرنگار: حسین‌محمدی‌اصل