printlogo


خراسان شمالی
اتاق بازرگانی درصدد راه‌اندازی نمایشگاه در روسیه
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: هیئت تجاری استان در سفر اخیر به روسیه خواستار تأمین زمین برای راه‌اندازی نمایشگاه محصولات و کالاهای این استان در یکی از شهرهای این کشور شد.


سعید پورآبادی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: تأمین زمین برای راه‌اندازی نمایشگاه از خواسته‌های مهم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی در نشست هیئت تجاری استان با سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه بود که این موضوع با موافقت سفیر مواجه شد و در دستور پیگیری قرار گرفت. وی افزود: ایجاد نمایشگاه کالا و محصولات خراسان شمالی در کشور روسیه برای حمایت از تولیدکنندگان فرصتی برای معرفی کالاهای ایرانی است. وی ادامه داد: همچنین در این سفر موافقت صادرات بیش از یک و نیم میلیون دلار مصالح ساختمانی از استان به مسکو انجام شد.
وی با بیان اینکه خراسان شمالی در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن از ظرفیت بالایی برخوردار است گفت: مرز مشترک با ترکمنستان و وجود صنایع مادر از جمله پتروشیمی، فولاد و سیمان پیشران‌های اقتصادی این خطه محسوب می‌شوند که راه‌اندازی نمایشگاه نقش مهمی در معرفی کالا و صادرات استان ایفا می‌کند. 
پورآبادی اظهار کرد: تسهیل در مراودات تجاری بین مسکو و خراسان شمالی از مهم‌ترین مسائل مورد بررسی در دیدار هیئت تجاری استان با سفیر جمهوری اسلامی ایران بود و در این دیدار پیشنهاد شد خراسان شمالی به عنوان استان معین مسکو پایتخت روسیه معرفی شود.