printlogo


در شب نایب‌قهرمانی کشتی آزاد ایران در جام جهانی
رحمان ۲۰ساله نمره ۲۰ گرفت
تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با کسب هفت مدال؛ دو طلا  توسط قاسمپور و عموزاد سه نقره حسن یزدانی، نخودی و اطری و دو برنز امامی و زارع نایب قهرمان کشتی آزاد جهان شد.


در شب آخر مسابقات قهرمانی کشتی آزاد جهان در بلگراد رحمان عموزاد با یک نمایش تهاجمی دومین طلای کاروان کشتی ایران را تصاحب کرد. نمایش تهاجمی آخرین فینالیست ایران در رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان دومین طلا را برای کاروان کشتی ایران به ارمغان آورد. رحمان عموزاد با ارائه یک کشتی شجاعانه و رو به جلو با نتیجه 13 بر 8 حریف آمریکایی خود را شکست داد و روی سکوی اول کشتی جهان قرار گرفت. کشتی عموزاد با حریف آمریکایی به مجموعه‌ای از اجرای فنون مختلف و کاملا پُر اُفت و خیز و پُر هیجان بود و با وجود شروع سخت، در نهایت به سود این ستاره نوظهور کشتی جهان تمام شد؛ آن هم با نتیجه‌ای که شاید کمتر تصورش را می‌کردیم. عموزاد با چهره آفتاب سوخته و زخمی در شرایطی که در وقت اول حتی احتمال ضربه شدنش هم می‌رفت، آن چنان کشتی را در اختیار گرفت و حریف سرسخت خود را روی زانو آورد که باورکردنی نبود، اما او با سر پُرشور موفق شد کاری کند تا کشتی ایران دومین فینال را هم از آمریکا ببرد و دیدارهای سرنوشت‌ساز ما و قهرمان کشتی جهان 2 بر 2 مساوی شود. 
اگرچه شکست اطری در دیگر فینال شب آخر کمی ناراحتمان کرده بود، اما در نهایت این جوان رعنای مازندرانی(عموزاد) بود که نشان داد فن و بند کشتی ایرانی چیست و چگونه می‌شود در بالاترین سطح رقابت‌های جهانی از آن استفاده کرد.

خبرنگار: حمید رضا خداشناس