printlogo


53 خادم سلامت 53 عاشق حسین(ع)
کانون سلامت رضوی استان کرمانشاه با چند موکب درمانی، در فاصله 2کیلومتری کربلای معلی مشغول خدمت‌رسانی به زائران اربعین هستند.


​​​​​​​ کادر درمانی پروپیمانی هم دارند؛ شامل 53 پزشک متخصص، فوق تخصص و عمومی، داروشناس و جمعی از پیراپزشکان. خادمانی که پس از روزهای سخت کرونایی و برپایی 53اردوی جهادی در مناطق محروم کرمانشاه به نام حضرت رضا(ع)، برات اربعین را از امام رئوف گرفته‌اند و حالا اینجا هستند. 
موکب سلامت ثامن‌الحجج(ع) که از کانون‌های خدمت رضوی در استان کرمانشاه است، از 18 شهریورماه به جمع خادمان اربعین در کربلای معلی پیوسته و با تیم کاملی از کادر درمان تا دو روز پس از اربعین به خدمت‌رسانی به زائران حسینی ادامه می‌دهد. دکتر علی محمدی که سرپرست کانون سلامت ثامن‌الحجج(ع) است و سال‌ها توفیق خادمی در حوزه درمانی به نام حضرت رضا(ع) را دارد، امسال پس از دو سال جهاد درمانی و مهار کرونا، همراه تیمی شامل پرستاران و پزشکان متخصص از استان مرزی کرمانشاه، عزم خدمت به زائران سیدالشهدا(ع) را کرده‌اند. در این موکب نه‌تنها به زائران ایرانی، بلکه به همه زائران امام حسین(ع) از هر کشور و با هر ملیتی خدمت ارائه می‌شود، حتی در صورت نیاز و مراجعه مردم ساکن شهر کربلا، به آن‌ها خدمات درمانی ارائه می‌کنند. به گفته محمدی، بیشتر مراجعان موکب آن‌ها پس از زائران ایرانی، عرب‌زبانان از عراق و سایر ملل منطقه بودند. 
موکب دارالشفای آستان قدس رضوی، هوای دیگر موکب‌ها را هم دارد و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. 
محسن منتظری، مسئول کانون‎های تخصصی خدمت رضوی کرمانشاه به یکی از این خدمات اشاره می‌کند: به برکت نام امام حسین(ع) و با عنایت امام رضا(ع)، بحمدالله ذخیره دارویی موکب دارالشفا مناسب است و به همین دلیل توانستیم به دو موکب سلامت دیگر که نتوانسته بودند مجوز ورود داروهای خود به کربلا را دریافت کنند، کمک دارویی به ارزش 53 میلیون تومان داشته باشیم. 
 در جمع خادمان این موکب، بانوی خادمه‌ای مشغول خدمت است که در دوران دفاع مقدس نیز پرستار رزمندگان بوده و حالا هم خادم زائران اربعین است.
مهوش مهابادی حرفش را با سلامی به امام حسین(ع) و یاران شهیدش و درودی بر امام غریب خراسان شروع می‌کند و اضافه می‌کند: امیدواریم خدا این خدمات را از ما قبول کند، چه خدمت اندکی که در مسیر انقلاب و دفاع مقدس داشتم و چه خدمات بهداشتی و درمانی که این روزها به زائران اباعبدالله(ع) ارائه می‌دهیم.