printlogo


تأکید استاندار بر استفاده از ظرفیت مردمی برای اسکان زائران
استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به فراهم شدن ظرفیت اسکان رسمی و اضطراری برای زائران دهه آخر صفر نیاز به ظرفیت مردمی برای اسکان همچنان وجود دارد و باید از آن بهره گرفت.


به گزارش خبرنگار ایرنا، نظری در قرارگاه خدمت رسانی دهه آخر صفر افزود: بهره‌مندی از ظرفیت مردمی اسکان، دو مزیت در راستای ارتقای فرهنگ سازی برای میزبانی و همچنین تأثیر مناسب آن برای میهمانان حضرت امام رضا(ع) را به دنبال دارد.
وی بیان کرد: ظرفیت خدمت رسانی مردمی برای حمل و نقل زائران نیز وجود دارد و بسیاری برای خدمت رسانی در این خصوص اعلام آمادگی کرده‌اند. بنابراین شهرداری مشهد باید امکانات لازم برای ارائه خدمات حمل و نقل از سوی مردم به زائران را فراهم نماید.
فرماندار مشهد نیز در این جلسه به تشکیل ۱۲ کارگروه تخصصی در قرارگاه خدمت رسانی به زائران دهه آخر صفر اشاره کرد و گفت: کارگروه‌ها حرکت جمعیت زائر، کاروان‌ها، خدمت رسانی در شهر و موکب‌ها و همچنین برقراری خدمات عمومی مانند آب و برق را لحظه به لحظه رصد و کنترل می‌کنند.
محسن داوری افزود: تأمین سرویس‌های بهداشتی در شهر با استفاده از ظرفیت مسجدها، مدرسه‌ها و هماهنگی با شهرداری مشهد پیش‌بینی شده است.
وی بیان کرد: ۳۰ هزار اقامت شبانه در موکب‌های خیابان شارستان در اطراف حرم مطهر رضوی در نظر گرفته شده است. با استفاده از ظرفیت هتل‌ها و اقامتگاه‌های رسمی و همچنین ورزشگاه‌ها، موکب‌ها و خانه‌مسافرها تاکنون ۶۰۰ هزار اقامت شبانه در مشهد تدارک دیده شده است.
فرماندار مشهد گفت: ۵۰۰ نانوایی در کلانشهر مشهد با ظرفیت و سهم ویژه آرد در نظر گرفته شده‌اند که از ساعت ۵ صبح تا ۲۳پخت و تهیه نان را برعهده خواهند داشت. در ۵۰۰ نقطه اطراف حرم مطهر رضوی، کالاهای اساسی مانند کنسرو، روغن، تخم مرغ و همچنین نان بسته‌بندی توزیع می‌شود.
وی گفت: در موکب‌های بین راهی نیز آرد و آب و همچنین سوخت مورد نیاز آن‌ها تأمین می‌شود تا خودشان اقدام به پخت نان کرده و نیاز زائران را فراهم کنند.
شهردار مشهد نیز ظرفیت کمپ غدیر این کلانشهر را 8 هزار نفر عنوان و بیان کرد: به دنبال اقدامات انجام شده، این ظرفیت اکنون به ۱۲ هزار نفر رسیده است.
عبدالله ارجایی افزود: برای تأمین نان زائران دهه آخر صفر، نیازمند راه‌اندازی نانوایی سیار در کمپ غدیر مشهد هستیم.