printlogo


رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی تشریح کرد
تدارک برنامه‌های ملی و بین‌المللی برای دهه پایانی صفر
رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: در ایام دهه پایانی ماه صفر، ۱۰۰ برنامه‌ محوری در عرصه ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود.


​​​​​​​عبدالحمید طالبی در نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه آخر صفر که روز گذشته با حضور اصحاب رسانه در تالار شیخ طوسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، به آمادگی این آستان در میزبانی هر چه شایسته‌تر از زائران اشاره کرد.
وی گفت: مجموعه آستان قدس رضوی در دهه پایانی ماه صفر بیش از 100 برنامه محوری را در گستره حرم، سطح شهر، استان و حوزه بین‌الملل تدارک دیده است و اثربخشی زیارت از دور و نزدیک، بهبود ارائه خدمات به زائران، حمایت از تشکل‌های مردمی و توجه ویژه به مجاوران، برگزاری دوره دانش‌افزایی ادب حضور، برپایی 110 ایستگاه فرهنگی و خدماتی در حرم مطهر رضوی، راه‌اندازی 13 ایستگاه فرهنگی با نگاه کودک و نوجوان، ارائه خدمات ویژه به زائران اهل سنت، راه‌اندازی سامانه خدمت، برپایی موکب‌های خدمت‌رسانی، ایجاد بیمارستان‌های صحرایی و... برخی از برنامه‌های شاخص در این دهه است. وی در ادامه زیارت متعالی، خدمت کریمانه، جهاد تبیین و فرهنگ مقاومتی و خدمات علمی دانش‌بنیان را از محورهای مهم برنامه‌های آستان قدس رضوی در دهه پایانی ماه صفر دانست. 
 طالبی گروه‌های مختلف مخاطبان در دهه آخر صفر را زائران پیاده، عموم زائران و مجاوران، هیئت‌های مذهبی، موکب‌داران، خادمان و خادمیاران و زائران بین‌المللی اهل سنت ذکر کرد و گفت: از جمله میهمانان ویژه این ایام زائران پاکستانی و افغانستانی اهل سنت هستند که پس از زیارت اربعین حسینی به مشهدالرضا(ع) مشرف می‌شوند و از همین رو برنامه‌های ویژه‌ای را برای این گروه از زائران تدارک دیده‌ایم. 
وی همچنین به برنامه‌های بنیاد کرامت رضوی اشاره و خاطرنشان کرد: کمک به تشکل‌ها و گروه‌های مردمی برای ارائه خدمات تسهیل زیارت به زائران پیاده حضرت رضا(ع)، برپایی موکب‌های پذیرایی و چایخانه، برپایی موکب در مجتمع‌های میان‌راهی، پذیرایی و اسکان زائران پیاده، تهیه و توزیع بسته‌های تحصیلی و آموزشی در دهه آخر صفر و... برخی از برنامه‌های بنیاد کرامت رضوی در این دهه است.