printlogo


کی‌روش جدید در تمرینات تیم ملی
دیگر دستور نمی‌دهم
پس از انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال، کارلوس کی روش وارد تهران شد تا پس از گذشت هزارو322 روز دوباره مرد پرتغالی هدایت تیم ملی فوتبال ایران را برعهده گیرد.


​​​​​​​کی روش که بامداد چهارشنبه وارد تهران شد، بلافاصله در هتل المپیک حضور پیدا کرد تا در نخستین ساعات حضورش در ایران با مهدی تاج، مهدی محمد نبی و منصور قنبرزاده ملاقات کند تا پس از مذاکره حضوری با آن‌ها تمرینات تیم ملی را به سرعت آغاز کند.
مذاکره رئیس فدراسیون و نواب رئیس وی با سرمربی تیم ملی حدود دو ساعت به طول انجامید تا طرفین در خصوص شرایط حاکم بر اردوی تیم ملی مذاکرات مهمی داشته باشند، مذاکراتی که می تواند نشانه‌های امیدوارکننده‌ای در پی داشته باشد.
پس از اتمام این جلسه کارلوس کی روش در نخستین اظهارنظر خود در ارتباط با ملاقات با تاج و مأموریتی که به تازگی آغاز کرده است، گفت: تاج و من سوابقی داریم که به لحاظ سن و سال مأموریت هایمان را متوجه می‌شویم. برگشته‌ام و چشمداشتی ندارم و فقط به دلیل اینکه خاطره‌ای خوش برای مردم به یادگار بگذارم، در ایران هستم.
وی در ادامه توضیح داد: چالش را دوست دارم تا جایی که به موفقیت تیم ملی ختم شود. هیچ کینه از کسی ندارم و از اینکه مذاکراتی را با مهدی تاج درباره سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران داشتم و قبول کردم، از ایشان بسیار تشکر می‌کنم. در واقع رئیس فدراسیون فوتبال با دعوت از من، بزرگی خودشان و خدمت به فوتبال کشورشان را نشان دادند. باید دست به دست هم داده و کارهای زیادی را انجام دهیم. 
وی در بخش دیگری از توضیحاتش گفت: با تمام توان خود، در ادوار جام جهانی حضور داشته و امیدوارم مثمرثمر باشیم. با اعتمادی که رئیس فدراسیون و هیئت رئیسه کردند، وظایف من بسیار سنگین‌تر است. تجربه کافی دارم و نباید با رسانه‌ها بجنگیم، باید آن‌قدر خوب عمل کنیم که همگی از ما دفاع کنند.
وی با اشاره به موقعیت حساسی که تیم ملی ایران با آن روبه‌رو شده است، نیز توضیح داد: در جام جهانی در گروهی هستیم که علاوه بر رسانه‌های داخلی، بسیاری از رسانه‌های خارجی به ما می پردازند. بنابراین نظم و انضباط در این راستا بسیار مهم است. از نظر فوتبالی در گروه خاصی هستیم و از نظر اجتماعی و سیاسی می‌دانم که فدراسیون فوتبال چه انتظاری از من دارد. در رابطه با اینکه گفته‌اند کی‌روش به فدراسیون فوتبال دستور می‌دهد، باید بگویم بین من و رئیس توافق صورت می‌گیرد و این‌گونه نیست. کل لیگ فوتبال ایران و بازیکنان را زیر نظر داشتم. حال آمده‌ام تا همه را از نزدیک ببینم، همچنین بازی با روسیه را بررسی می‌کنیم و پس از برنامه‌ریزی دقیق، نظراتم را در مسیر جام جهانی قطر خواهم گفت.
مهدی تاج نیز از مذاکرات با کارلوس کی روش ابراز رضایت کرد و گفت: از انتخابی که کرده‌ایم بسیار خوشحالم و امیدوارم دست به دست هم دهیم تا اسباب خوشحالی مردم را رقم بزنیم. تجربه دو بار رفتن به جام جهانی را داریم و این بار سومی است که با کی‌روش به جام‌جهانی می‌رویم. 
وی در ادامه توضیح داد: ان‌شاءالله با بهره‌گیری از تجربیات قبلی، نتایج خوبی را رقم خواهیم زد. مسیر جام جهانی قطر و پیشرفت در آن هدف اصلی فدراسیون فوتبال است. از هیئت رئیسه تشکر می‌کنم که در این تصمیم خوب، حمایت لازم را از ما انجام دادند.
پس از اتمام این جلسه، کارلوس کی روش به هتل المپیک رفت تا ناهار را با شاگردانش بخورد، خوش و بش کی‌روش در رستوران هتل المپیک فضای متفاوتی را بر اردوی تیم ملی حاکم کرد تا پس از مدت‌ها شادی و لبخند جای اخم و چهره‌های گرفته و غمگین را پر کند. تیم ملی در غیاب لژیونرهای خود نخستین جلسه تمرین خود را عصر دیروز در کمپ تیم‌های ملی برگزار کرد تا همه چیز آماده برگزاری اردوی تیم ملی در کشور بلژیک
 باشد.