printlogo


برگزاری اجلاسیه شهدای حقوقی شرق و جنوب شرق
رئیس سازمان بسیج حقوقدانان خراسان رضوی گفت: اجلاسیه شهدای حقوقی شرق و جنوب شرق کشور، پنجم مهر ماه با حضور مسئولان قوای سه‌گانه و جمعی از خانواده‌های شهدای حقوقی در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.


احمد فدوی در نشست خبری اجلاسیه شهدای حقوقی شرق و جنوب شرق کشور گفت: شناساندن، تکریم و بیان جایگاه شهدای حقوقی از جمله اهداف برگزاری این اجلاس است. همچنین این اجلاسیه ۸۰شهید استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان و هرمزگان را شامل می‌شود که در دوران پر افتخار دفاع مقدس، دفاع از حرم اهل بیت(ع) و تأمین امنیت کشور، جان پاک خود را تقدیم انقلاب کرده‌اند.
وی یکی از برنامه‌های مهم حاشیه این اجلاسیه را پویش آزادسازی تعدادی زندانی عنوان کرد و افزود: یکی دیگر از اهداف کلان اجلاسیه کمک به نظام حقوقی و قانونی کشور، رفع نیاز‌‌‌‌های اساسی توسط جامعه حقوقی، فرهنگ‌سازی تحقق عدالت و آزادی‌‌‌‌های مشروع و قانونی است. سید امیر مرتضوی نیز  با بیان اینکه قوه قضائیه نیز شهدای عالی‌مقامی دارد، افزود: شهید بهشتی، لاجوردی، قدوسی و قانع از جمله شهدای حقوقی این قوه هستند.
همچنین در پایان این نشست از پوستر رسمی اجلاسیه شهدای حقوقی شرق و جنوب شرق کشور در مشهد رونمایی شد.

خبرنگار: عقیل رحمانی