printlogo


پویش مردمی «هر خانه یک زائرسرا» آغاز به ‌کار ‌کرد
مدیر کانون خادمیاری امام رئوف(ع) گفت: در آستانه دهه آخر صفر و حرکت زائران پیاده به سمت مشهد، پویش مردمی «هر خانه یک زائرسرا» آغاز به ‌کار کرد.


به گزارش تسنیم، جواد علما اظهار کرد: یکی از خدمات اولیه مورد نیاز زائران در ایام دهه پایانی صفر، اسکان است که هر سال در ایام پیک حضور زائران علی ابن موسی‌الرضا(ع) در مشهد به گپ محوری ما بدل می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ میزبانی افزود: سالیان سال است که مردم خونگرم مشهد به ویژه در محلات ورودی شهر مانند طرق، خانه‌های خود را در اختیار زائران آقا قرار می‌دهند؛ ولی نیاز داریم که هم این سنت حسنه به عنوان یک فرهنگ عمومی به دغدغه همه مردم مشهد تبدیل شود و هم بحث ساماندهی و مدیریت یکپارچه این حرکت معنوی توسط یک مجموعه مردمی هماهنگ شود.
علما یادآور شد: پویش مردمی «هر خانه یک زائرسرا» ایجاد شده تا هم زائران و هم مجاوران با اطلاع از این حرکت، نسبت به نام‌نویسی در سامانه www.razavi.city  که به منظور ساماندهی اسکان زائر طراحی شده، اقدام کنند.
وی بیان کرد: سامانه 90002008 هم به منظور نام‌نویسی و کسب اطلاعات بیشتر زائران و مجاوران راه‌اندازی شده و آماده پاسخگویی به عزیزان است.
وی گفت: علاوه بر اسکان، در حوزه خدماتی مانند حمل و نقل زائر، تغذیه یا سایر موارد هم کسانی که مایل هستند در این حرکت معنوی مشارکت کنند، می‌توانند از طریق سایت یا سامانه اعلام کرده و قدمی برای خدمت به زائران امام رئوف بردارند.