printlogo


تمهیدات استقبال از زائران در دهه پایانی صفر
فرماندار مشهدگفت: پیش‌بینی می‌شود در دهه پایانی صفر، مشهد میزبان ۶ تا 8 میلیون زائر باشد که با وجود این حجم از زائر می‌توان گفت شرایط عادی نخواهد بود و شهر شلوغ خواهد شد.


داوری در خصوص مدیریت اسکان زائران افزود: برای این موضوع تمام مدرسه‌ها، مسجدها، حسینیه‌ها، تکایا، بقاع متبرکه، هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها و سالن‌های ورزشی شهر را برای اسکان زائران بسیج کرده‌ایم تا آن‌ها برای اسکان با مشکل مواجه نشوند.
فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: برای حمل‌ و نقل مسافران برون‌شهری هم اقداماتی انجام شده و تلاش داریم تمام ظرفیت‌های کشور را پای کار بیاوریم.
به گزارش ایسنا، داوری درباره چگونگی تأمین ارزاق و مایحتاج زائران تصریح کرد: برای این کار تعداد و ساعت پخت نانوایی‌ها افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین نانوایی‌های سیار نیز موظف به ارائه خدمت شده‌اند. مواردی از جمله فروش نان بسته‌بندی در اطراف حرم نیز در دستور کار قرار گرفته تا زائران در مورد تهیه ارزاق با مشکلی مواجه نشوند.
چون جمعیتی که در این ایام به مشهد سفر می‌کنند، زیاد است و حادثه نیز خبر نمی‌کند و نمی‌توان گفت هیچ مشکلی نخواهیم داشت، با استفاده از تمام ظرفیت‌ها تلاش می‌کنیم در این ایام به بهترین شکل میزبان زائران امام‌ رضا(ع) باشیم.