printlogo


اطلاعیه جامعه حرفه‌ای هتلداران برای حفظ حقوق زائر
یکی از اتفاقاتی که همواره در زمان حضور زائران در مشهد مورد انتقاد است چندگانگی قیمت در مراکز اقامتی است بر همین اساس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی با صدور ابلاغیه‌ای، فعالان این صنف را ملزم به رعایت حقوق زائران کرد.


​​​​​​​در این اطلاعیه آمده است: پیرو اطلاع رسانی‌های گذشته در خصوص لزوم رعایت نرخ‌نامه در هتل‌ها  با توجه به اهمیت موضوع، موارد زیر بار دیگر به اطلاع می‌رسد. 
خواهشمند است با توجه به شرایط خاص شهر مشهد و اهمیت حفظ حقوق زائر و پیشگیری از تبعات قانونی و ورود سایر نهادهای نظارتی به هتل‌ها، با دقت نظر ویژه در مورد رعایت موارد زیر اقدام فرمایید.

الزامات قانونی در مورد نرخ اتاق:
1. نرخ‌نامه مصوب اتاق در محل پذیرش به صورتی که به راحتی در معرض دید میهمان قرارداشته باشد، نصب شود. 
2. لزوم رعایت کامل و دقیق مفاد نرخ‌نامه مصوب.
3. درج قیمت در رجیستر کارت تکمیل شده توسط میهمان، ضروری است .

الزامات قانونی در مورد نرخ فولبرد:
1. فروش اجباری فولبرد ممنوع است. خدمات باید به هر دو صورت خدمات اقامت - صبحانه یا اقامت همراه با صبحانه، ناهار و شام (فولبرد) ارائه شود و میهمان در انتخاب نوع اقامت مختار باشد.  
2. در صورت فروش فولبرد، رعایت مجموع نرخ مصوب (نرخ اتاق و غذاها) برای هر میهمان ضروری است .

الزامات قانونی در مورد نرخ غذا و نوشیدنی:  
1. تمامی فهرست‌های انتخاب غذای رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های هتل‌ها باید دارای قیمت در مقابل هر نوع غذا و نوشیدنی باشد. (رعایت نرخ مصوب و تأیید شده ضروری است ).
2. نرخ‌نامه غذا و نوشیدنی تأیید شده توسط جامعه هتلداران در محل هتل در دسترس باشد تا در صورت مراجعه بازرسان نهادهای نظارتی یا بازرس جامعه و اداره کل، برای کنترل قیمت‌ها، امکان ارائه آن به راحتی وجود داشته باشد .