printlogo


فرمانده نیروی زمینی ارتش ازمأموریت پهپاد ایرانی می‌گوید
تل‌آویو و حیفا در تیررس «آرش2»


با گذشت یک هفته از رزمایش مشترک پهپادی نیروهای مسلح ایران در منطقه عملیاتی نصرآباد، روز گذشته فرمانده نیروی زمینی ارتش با حضور در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه این نیرو به انواع پهپادها مجهز شده است، پهپاد آرش2 را دستاوردی بی‌نظیر توصیف کرد. امیر‌سرتیپ‌کیومرث‌حیدری، با بیان اینکه پهپادهایی با برد‌۲‌هزار کیلومتر در اختیار نیروی زمینی ارتش قرار دارد، درباره تفاوت آرش ۲ با نسل‌های پیشین خود اظهار کرد: آرش‌۲ را مخصوص تهاجم به حیفا و تل‌آویو در نظر گرفته‌ایم؛ زیرا امیر فرمانده کل ارتش ساختاری را تعریف کردند که آرش ۲ در آن ساختار سازمانی شده و ما هم در بحث تولید و هم در بحث به کارگیری‌اش دستی بر آتش در این کار داریم. 
وی درباره قابلیت‌های موشکی نیروی زمینی ارتش نیز گفت: یکی از تنگناهای هوانیروز ارتش حوزه موشکی بود. پیش از این موشک تاو را داشتیم که برد آن 5/2 کیلومتر بود و بالگرد می‌توانست در حالت ایستایی با هدف درگیر شود؛ یعنی باید بالگرد هاور می‌کرد و پس از طی یک مسافت با هدف درگیر می‌شد. اما امروز به تولید موشک شفق با برد ۱۲ تا ۲۰ کیلومتر رسیده‌ایم که برد موشکی‌ما را نسبت به نمونه آمریکایی 5/9 برابر افزایش داده است. این مقام عالی رتبه ارتش اظهار کرد: این موشک یک دوربین بسیار خوب دارد و به قابلیت آتش و رها مجهز است. یعنی خلبان دیگر نیاز نیست که حالت ایستایی داشته باشد و پس از شلیک می‌تواند صحنه نبرد را ترک کند. 
فرمانده نیروی زمینی ارتش تأکید کرد: امروز نیروی زمینی ارتش سه ویژگی اصلی دارد که عبارت است از کاملاً متحرک، مهاجم و واکنش سریع. این نیروی متحرک، مهاجم و واکنش سریع باید تسلیحات متناسب با ساختار خود داشته باشد و به همین دلیل، از تسلیحات گذشته عبور کرده‌ایم.